Recept: Varmrätter

Söker recept på squash

2018-07-11 10:09 #0 av: Tant Grön

I år blir det väldigt mycket squash, tack vare att värmen gör att mördarsniglarna håller sig borta.
Vill gärna ha era bästa recept. Vad brukar ni laga på squash?
Här är mitt favoritrecept: Skär squashen i ej för tjocka bitar/ skivor, fräs i olja ganska länge. Tillsätt krossade tomater, pressad vitlök, chili, timjan, peppar och salt. Låt koka ihop en stund och rör ner lite grädde.

Anmäl
2018-07-11 11:25 #1 av: sp0ngeb0b

En period gjorde jag ofta en pastasås med squash i. Jag gillar inte ens pasta, generellt, men just den rätten älskar jag. Den är mycket enkel: töm en burk Mama's home style ajvar (eller någon annan men det är min favorit i alla fall) i en kastrull. Rör ner tärnad squash, lite chili och random örter (oregano och timjan är mina favoriter). Blanda ut med Oatly's havregrädde tills den får en lösare konsistens och koka upp. Vill man göra det lite mer avancerat kan man ju fräsa lite gul lök och vitlök i olja innan man har i resten. Servera med fullkornspasta. Tummen upp

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl
2018-07-11 16:35 #2 av: Tant Grön

Låter jättegott, det skall jag prova. Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.