Annons:
Etikettrecept-röror
Läst 656 ggr
-Cissi-
2018-10-01 10:28

Linssallad

Åkte på kryssning i somras och på viking hade dom en svingod linssallad tror jag det var. Försöker nu komma fram till om det var linser eller nått annat. Kommer ihåg att bitarna var ca 23mm stora och svart/vita, nån som vet vad jag pratar om om? Och kanske rent av har ett recept!? :D Mvh

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
sp0ngeb0b
2018-10-26 06:31
#1

23 mm var väldigt specifikt haha, och jag vet inga linser som blir sådär stora. Det kanske var bönor? Sen är det ju svårt att hitta liknande recept utan att veta hur det smakade, men jag brukar göra bönsallad på valfria bönor, purjo eller rödlök, riven morot, olivolja och balsamico. Enkelt och supergott! Du kan även slänga ner mer grönsaker och örter om du vill, koriander blir gott till.

Maria
2018-10-26 08:16
#2

Här kommer en länk med bilder på olika bönor. Du kanske känner igen dom här?

https://www.allas.se/stor-bonguide/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SanningsTourettes
2018-11-20 00:17
#4

Om dom va 23mm stora så var det inte linser utan förmodligen någon sorts böna. Du behöver inte nödvändigtvis veta exakt vilken böna just dom använde, alla bönor är supernyttigt och jättegott. Gör din egen sallad; valfri böna eller en mix av olika bönor eller liner, plus dom grönsaker du minns var i salladen, eller använd dom grönsaker du tycker om.

Upp till toppen
Annons: