Annons:
Etikettmatprat
Läst 887 ggr
Tant Grön
2018-10-06 11:44

Bästa vegetariska färdigrätterna

Vilka tycker ni är godast? Jag gillar mest Felix rätter, t.e.x Coconut bean curry.

Annons:
sp0ngeb0b
2018-11-05 12:56
#1

Har inte ätit jättemånga, men generellt gillar jag färdiga soppor, det brukar alltid vara gott! Och igår testade jag vegobullarna med potatismos från Vegme, det var gott men lite snålt med sås och sylt (jag gillar dock när det är riktigt mycket sås så hehe), och bullarna hade lite skum konsistens. Men definitivt ett bra alternativ.

Tant Grön
2018-11-05 13:33
#2

#1 Den från VegMe med mos har jag provat och den är ok. , men jag tycker att deras Thaigryta är mycket godare.

SanningsTourettes
2018-11-20 00:14
#3

Man måste inte äta färdigrätter och halv- eller helfabrikat. Vi är gjord för att äta grönsaker, linser, bönor, nötter, frön, korn och frukt o bär. Och det är absolut bäst att laga maten själv från grunden med naturliga vegetariska råvaror. Men vill man göra det enkelt för sig så finns det några bra sorter, men läs ingredienserna så det inte innehåller tillsatser. Tillsatser = dålig kvalité. (Det finns tillsatser som inte är så farligt och vill man fördjupa sig så kan man lära sig vilka E-nummer som är OK, men annars skippa dom helt)

sp0ngeb0b
2018-11-20 18:18
#4

#3 Alltså, tror nog att de flesta här skulle föredra att äta hemlagad mat framför färdigrätter. Jag t.ex. äter nästan bara riktigt hälsosam mat, är väldigt noga med det och håller bra koll på vad jag stoppar i mig. Men det finns dagar då det inte finns möjlighet att fixa sån mat, och då är det väl bra att färdigrätter finn? Hellre en frysrätt än godis eller snabbmat skulle jag säga (utan att vara speciellt insatt i vad färdigrätter innehåller)

[BergThor]
2018-11-29 15:20
#5

Felix har tre olika pajer i frysdisken som är lakto-ovo. Jag har provat två av dom, broccoli&sparris och spenat&fetaost. Väldigt goda, men den med broccoli var helt klart bäst! Den tredje var mozzarella&körsbärstomater men köpte ingen sån då jag inte gillar körsbärstomater, och särskilt inte varma sådana.

Sarafiaklara
2018-12-06 01:29
#6

Ärtsoppa är alltid en favorit för mig när jag inte orkar och inte är sugen på nåt. Annars så gillar jag Quorns pyttipanna (ovo-vegetarisk) och nuggets från Hälsans kök (nuggets kanske egentligen inte är en färdigrätt men jag brukar äta dem till middag med nån dippsås).

Annons:
Upp till toppen
Annons: