Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikett: matprat
LĂ€st 7329 ggr
Saffran0Spice
1

Dagens Veg-middag

Dagens middag blev Quorn nuggets med hemma gjord dill-klyftpotatis och Aioli đŸ˜ƒ

Vad kÀkar ni?

Tant Grön
2

BlomkĂ„lsgratĂ€ng och potatis, + nĂ„gon squashröra. HĂ„ller pĂ„ att drunkna i squash 🙂

slarvigt
3

Raggmunk med tunna, stekta halloumiskivor :)

IngaTrnqvist
11

Pepparchips och Icas sura nappar đŸ˜‡

Endezeichen
1

Blev vegansk paella idag.

slarvigt
2

I dag blev det linsgryta med bröd

Stallmima
2

Sojakorv och spaghetti, orkade inte handla đŸ˜›

Endezeichen
1

Blir linsfÀrslimpa hos mig idag.

[OlÀrd]
2

Böngryta med basmati ris till..(vitlök, gullök, gulpaprika, vita bönor, borlotti bönor, kidney bönor, krossade tomater, cayenne peppar, chili, paprika pulver, salt och peppar)

Whippetgerbilen
4

Vegetarisk ravioli😎

Dogs is my world ♄

Anibaz
1

Anamma-burgare med pommes

Blanksteg
1

Rödbetsbiffar med fullkornsbulgur och creme fraiche :) VÀldigt billigt och gott!

IngaTrnqvist
1

Linssoppa med grönsaker och rotsaker :)

Anibaz
2

Idag blir det falafelrulle đŸ˜

Endezeichen
1

Ärtsoppa blir det idag!

IngaTrnqvist
1

Grönsakswok med glasnudlar och anammas bitar :)

Whippetgerbilen
2

Potatisbullar 😛

Dogs is my world ♄

Kvigan
2

Jag gjorde en svensk klassiker.

Kokt potatis & kokta morötter, hemmabakade göttbullar, grĂ€ddsĂ„s och lingon! 😃

👆 Djurnörd

slarvigt
1

Min favoritrÀtt: stekta saker. I dag: potatis, kantareller, vitkÄl och sojakorv i nÄgon form av mÀrklig pytt i panna.

Whippetgerbilen
1

KikĂ€rtsbiffar 👍

Dogs is my world ♄

IngaTrnqvist
1

Svamprisotto med kantareller :3

Stallmima
0

HĂ€r blev det QuornfĂ€rssĂ„s med spaghetti đŸ™‚

Anibaz
0

Sojakorv med potatismos

Lisart
0

Idag blev det en slags lasagne. 

(Lasagneplattor) som varvades med tomatsÄs, en röra (röda och gröna linser, lök, yoghurt, soja, kryddor osv) och wokgrönsaker.

[fabienne]
0

Haha, alltsĂ„ jag Ă€ter sÄÄÄ trĂ„kig mat nu nĂ€r jag experimenterar och försöker bli av med den förbannade candidan. Idag bestod middagen av ris, isbergssallad och solroskĂ€rnor. Men det gĂ„r snabbt att laga! đŸ€

vresrosen92
0

Vet visserligen inte alls vad jag ska Àta ikvÀll, men igÄr blev det rödbets- o fetaost biffar med rotfrukter i ugn + coleslaw. NÄgra riktiga köttÀtare fick smaka, kommenterade att de skulle behöva skölja ner det med vatten, men tyckte sedan - hör och hÀpna - att det faktiskt var gott, TROTS att det var veg.

DonÂŽt worry, Be happy!

slarvigt
0

#25 Vilka töntingar som inte hör att det dĂ€r lĂ„ter svingott :) Vet inte riktigt vad jag ska göra till lunch. Kanske steka lite potatis, vitkĂ„l, broccoli svamp och bönbiffar igen som vanligt 😜 Hashtag förgott

Tant Grön
1

NĂ„gonting med kantarell blir det idag 😃

Endezeichen
0

Blev rotpytt med bondbönor och matig kÄlsallad idag.

Stallmima
0

I dag kommer det serveras  grönsaksbiffar, ris och tomatsalsa  đŸ‘

IngaTrnqvist
2

Kantarellrisotto igen. Skyller pÄ att jag har dÄlig fantasi och vÀldigt mycket kantareller, haha.

slarvigt
0

#30 + att det Ă€r supergott 😃

[WiresInABox]
1

Jag Ät stroganoff gjord pÄ lök, champinjoner, aubergine och havremjölk (plus lite kryddor, senap, soja mm), och till det ris och broccoli! Mums <3

[haemoglobin]1
1

HÀlsans köks k*ttbullar, potatis, sallad, grÀddsÄs och röd vinbÀrsgele

[1990]
0

Icas vegobitar som vi friterade i olja för extra krispighet ;), morötter och rödbetor i ugn, picklad rödlök, bea :)

MoaL
0

En sĂ„s gjord pĂ„ röda linser, krossade tomater, gul lök, purjolök, en vitlöksklyfta, röd paprika, broccoli, klyftade körsbĂ€rstomater och en grönsaksbuljongtĂ€rning (kung markatta). Till det uppskurna jordĂ€rtskockor, aubergine, palsternacka och morot som tillagades i ugn. Smaskens. đŸ‘ Fast nĂ€sta gĂ„ng ska jag inte vara fullt lika frikostig med saltkaret. đŸ€

Mvh,
Moa
SajtvĂ€rd pĂ„ EremitkrĂ€ftor och SnĂ€ckor

pernillaoscarsson
0

Röd/grön linssoppa med kidneybönor, vita bönor och kikÀrtor. Mycket lök! Tomatpure och citron! Har just insett att jag Àr mÀstarnas mÀstare pÄ soppor sÄ det har varit soppa varenda dag i snart 2 veckor. :P