God pasta
Idag var det nya experiment i köket, det blev riktigt gott så jag tänkte dela med mig. Använder aldrig mått när jag lagar mat så ni får helt enkelt uppskatta själva vad som blir lagom.
Vitlök, basilika,salt, peppar, paprika, valnötter, pinjenötter (går att ta bort, det är ju så äckligt dyrt) sojabönor, olivolja och pasta behövs.
Hacka upp nötterna till lagom stora bitar, dvs inte smulor men inte hela nötter. Skär upp paprikan i bitar.
Hacka vitlöken fint.
Häll olivolja i stekpannan, fräs vitlöken lite lätt.
Ös i paprikabitarna och låt dom bli lite lite mjuka i stekpannan.
Häll paprikan i en skål, häll över olja, salt och peppar och blanda runt.
Är du vitlöksfan hackar du nu en ny vitlöksklyfta annars har du bara i lite ny olja, sen i med valnötter, pinjenötter och bönor.
Låt det fräsa runt ett par minuter tills du är säker på att smaken verkligen satt sig, tillsätt då väl hackad basilika och rör runt och ös sedan upp allt i en skål.
Blanda i paprikan och rör allt så det blir ordentligt blandat.
Servera härligheten med pasta.

Det lät gott!! kan tänka mig att slänga in lite tomater oxå ;) med tanke på tomatdiskussioner som pågår på olika platser på iFokus ;)

Låter som att man kan byta ut äckligt dyra pinjenötter mot billiga solrosfrön ;)
Carpe Diem

Haha.. Jag lovar dig Sarah, tomater är den nya "lilla svarta" ;)
Slänga i lite körsbärstomater de sista sekunderna i pannan..
Nej fy, dags att göra lite käk !
Carpe Diem

jajjamne, tomater var det i den första varianten.. hade dock inga hemma idag… då hade vi skållade och skalade tomater som marinerades i olivolja ohc svartpeppar… så det funkar kanon… solrosfrön bör funka det med, men jag är sjukligt förtjust i pinjenötter
Schysst recept! Det blir att prova helt enkelt.. Kanoners med bra recept med sojabönor, de kan annars va lite luriga att få smak till…

#5 har ju ett till… det har du tillochmed provat… gryta som det är sojabönor i

#4 det lät grymt gott!

#7 det är det.. dom tomaterna kan man använda till mycket…

Vi har helt enkelt blivit tomatfettichister här på sajten…

kan berätta att pastan funkar alldeles utmärkt kall dagen efter=)