Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 1851 ggr
MimmieM
0

godis-debatt

Äter ni godis med gelatin?

Carpe Diem

Hoppfull
0

Ytterst sällan… men det här mera ihop med att jag tycker godis är för sött än med gelatinet :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MimmieM
0

En annan tanke, hur gör man som vegan om man blir sjuk och får medicin i kapslar? De kapslarna är ju gjorda av gelatin..

Carpe Diem

Sarah
0

Noop inget godis med gelatin här. Gelatinkapslar vid sjukdom skulle jag inte bråka om för stunden, men efteråt skulle jag nog skicka brev till ftg som tillverkar.

Hoppfull
0

Det finns ju andra kapslar med, men det kanske bara är alternativvården som använder dem?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Robinsnel
0

Nepp, äter heller inte godis med löss i (e120/cochinelle)

Vattnadal
0

Äter inte godis med gelatin. Fast jag äter inte så mycket godis alls längre. Det blir bara lite choklad ibland, och så popcorn…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sarah
0

Hur är det med lössen då? Jag äter inte heller gärna löss ;) (ofta i rött färgämne)

MimmieM
1

Det är lite underligt att lössen står som tillsatts (e120) och inte livsmedel?! Djur som djur tycker man ju..

Carpe Diem

gulzebra
0

Jag äter inte sånt. Gelatin är inga problem, det äter jag, men godis med gelatin i hoppar jag över. Är jag godissugen så köper jag en chokladkaka eller chips, liksom :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram