att vara vegetarian...
.. jag har så länge jag kan minnas aldrig tyckt om kött. jag tycker det är sjukt jobbigt att vara vegetarian. jag känner mig så kräsen, omständig och jag vet inte vad…
när jag var lite tuggade jag köttet till en boll som var osväljbar, spottade ut köttet i mjölken för att slippa undan. det funkade faktiskt, ingen som märkte det!
mina föräldrar försökte tvinga i mig kött - det värsta jag vet numera. man tvingar ingen till att äta! jag tror att det är en stor anledning till varför jag inte "äter" kött idag.
jag är dock inte helt vegetarian. lite knasigt, men jag äter köttfärs i alla former. detta pga jag slipper att tugga på en äcklig köttbit som bara växer o växer. färsen är ju redan färdigtuggad.
kyckling och fisk har jag aldrig lärt mig att äta, så det är uteslutet.
sedan är jag av åsikten att man ska prova allt en gång. kött jag inte provat förr måste jag prova så jag vet hur det smakar. smakade älgbiff häromdagen och det var verkligen inget för mig. ngn sommar sedan smakade jag zebra!
för min del handlar det inte ett dugg om djuren, att de dör för min skull. anser att de kommer att födas upp hursomhelst och avlivas, det är bara någon annan som äter djuret.
kan väl inte kalla mig vegetarian direkt, men det är så nära jag kan komma när förklarar mitt matbeteende.

Välkommen hit! Jag tror oxå på att testa allt… så länge det inte går emot ett etiskt ställningstagande.
Djuren kan man diskutera i oändlighet. Om fler slutar äta kött så kommer färre djur att födas upp. Tyvärr ser det inte ut så idag då de som äter kött äter mer och mer. Det är även mlijövänligt att inte äta kött och det är ett argument som fler bryr sig om idag. Det är även resurssparande att inte äta kött.
Har du testat qournfärs? Nu kommer jag inte ihåg hur det smakar med köttfärs, men jag tror inte att det är så stor skillnad.
Hoppas att du hittar recept här inne och olika argument till att byta ut det sista köttet ;)

qourn påminde för mkt om kyckling, tyckte inte alls om det.
tofu däremot - love it!

Tofu är underbart. Qournbitar och filee är ju likt kyckling, medan färsen inte är det.
Jag brukar mosa tofu och ex steka i tacokrydda om jag vill ha taco, funkar super.
Jag var vegeterian under många år men en kvinna förledde mig.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland