Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 2446 ggr
Theres
0

Första gången...

…jag äter sojaprotein… i form av hamburgare…
Har alltid varit quorn annars… får se om det är ätbart =)

golf.ifokus.se

Theres
0

Det var sjukt gott!!! Förvånad Smakade exakt som vanligt, fast köttfritt… me like :P Slipper sitta och leta brosk i varenda tugga nu =)

golf.ifokus.se

MimmieM
0

Ännu än förtappat själ som blivit "bönhörd" ;)

Carpe Diem

Theres
0

Idag var det nån sån filé från hälsans kök… supergott =)

golf.ifokus.se

MimmieM
0

hälsans kök? Låter som ett religöst samfund, typ sekt! :P

Ica skrämde slag på mig med sitt utbud med vegetariska pålägg. Typ korv, bacon och ölkorv.. Det såg jättekonstigt ut!

Carpe Diem

Sarah
0

Vad roligt Tessan! Hoppas att du hittar lite mer här sen.

Vattnadal
0

Jag trycker glatt i mig alllt från hälsans kök. Fast jag tror det är äggvita i mycket av deras produkter.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Hoppfull
0

Själv försöker jag undvika tillsatser och då går nästan alla halvfabrikat bort… synd :(

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[HannahoHenrik]
0

Hälsans kök har mycket goda gjejer är frälst i deras gryt bitar använder det i allt nästan

MimmieM
0

#8 typ grytor och sånt ? :P

Carpe Diem

Theres
0

Jag köpte deras färs… har den i frysen och har inte hunnit kolla in den ännu… hoppas den är bättre en quornfärsen, för den går det inte att göra "quornbullar" med… eller det går, men de blir lite "slajmiga" i mitten. Och de färdiggjorda quornbullarna är inte alls goda… men såg att hälsans kök också hade sånna, men vågar inte chansa än, ifall de också är…mindre goda… bättre om man får krydda själv. Så hoppas att färsen inte gör mig besviken =)

golf.ifokus.se

MimmieM
0

finns någon påsmix med falafel, de är sjukt goda! vet inte vem som gör dem, men värt att testa

Carpe Diem

Vattnadal
0

Jag saknar deras gourmetfärs, levde på den och pasta ett tag…

MVH Elin

Theres
0

Åh vilka goda "sojabullar" jag gjorde nyss :D

golf.ifokus.se

[HannahoHenrik]
0

#9 ja precis, allt med sås till :D Gjorde "renskavs" gryta med dem här om dagen blev super bra!

Theres
0

Jag är sjukt bra på att laga mat nu för tiden :P För allt jag gör blir så gott tack vare hälsans kök.

golf.ifokus.se

MimmieM
0

#15 HAHA.. Såg att de hade vegetarisk kebab, ska testa den nån gång!

Carpe Diem

bnoffan
0

#16 Vegetarisk kebaben är ok men inte alls mycket smak på dessvärre. Fast för en som suktat i kebab i 2½ år dög det ;D

Theres
0

Jag gillar inte vanlig kebab, så vet inte vad jag skulle tycka om den vegetariska… fast iofs… det är nog inte smaken jag inte gillar, utan konsistensen och vetskapen om att det är äcklig gegga :P

golf.ifokus.se

Theres
0

Ska testa korvarna från hälsans kök nu och se om sojakorvar är godare än quornkorv.

golf.ifokus.se

Theres
0

Helt klart mer ätbara än quornkorven som bara var torr och hård. Dock så är sojaburgarna bäst hittills, och jag tror inget kommer slå dem! De är de godaste burgarna jag någosin ätit.

golf.ifokus.se

FeliciaS
0

Jag äter inte Qourn, tycker det smakar och låter äckligt. Liksom konstgjort ^^, Sedan så innehåller det ju äggvita. Sojaprotein äter jag dock, supergott :) Burgarna från Hälsans kök äts av hela familjen! Mitt favorit fabrikat-märke ;) Korvarna, bitarna, burgarna och framförallt färsen… Ja, deras sortiment är smaskens!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

#21 Quorn är ju gott ;P Och säg inte emot mig!
Mina kompisar säger att det smakar lite som kött… kanske är därför du inte gillar det? =/

Hälsans kök är verkligen ett bra märke, btw! :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#22 Haha, jo Lollo - jag tänker säga emot dig. Qourn är bläää! ;) haha.. Det smakar typ syrlig kycklig, usch ^^, Konsistensen, lukten… Uhhrrkk xP

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sarah
0

Hälsans kök har tyvärr för mycket råvaror från Israel för att jag ska känna mig helt bekväm i att köpa dem. Men ibland fuskar jag :(

Vattnadal
0

Men visst har väl hälsans äggvita i massor av sina saker? Äter ägg själv, men har veganvänner som inte äter hälsans pga det.

MVH Elin