Första måltid?
Jag har ju velat käka vegetariskt ett tag, men min mamma är väl lite, ja, inte förtjust i det. men hon har sagt att hon äter om jag fixar maten.
så vad är värt att testa till någon som aldrig ätit det förut? + som gärna får vara lätt att laga och inte ta för lång tid. :)
_(tilläggas är att hon inte är jätte mycket för massa bönor xP *s*)
_//Wizy

Några enkla förslag som går hem hos icke vegaterianer
**1…Rotmos och helstekt lök + rårivna morötter + hård smörgås
2…ärtsoppa med massor av purjolöksringar och morotslantar i istället för fläsk +hård smörgås
3…Potats och någon färdig veg. biff som finns djupfryst + en god sås och nå grönt.
4…veg. lasagne (finns recept under fliken resept)
**5…spagetti och sås på t.ex. lök el. purjo och rivna morötter, röda linser, krossad tomat + kryddor eller färdig veg. färs.
6…Makaroner och djupfrysta färdiga veg. köttbullar
7…Potatisgratäng, keso och råriva morötter, tomater el ler annat.
**
Kolla också in recepten här på sajten
**
Hoppas att hjäpte något.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

tackar.
Spagetti & sås - *måste testa någon gång iaf*.
//Wizy

En enkel pasta med tomatsås och riven ost ovanpå!
Eller pasta serverad med spenat som man värmer med lite vispgrädde (eller annat) och lite buljongpulver i, vitlök och riven stark ost (osten får inte koka). Yummi!!
Superenkelt och supergott, mat som även "icke-vegar" brukar uppskatta!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ge henne hamburgare med sojaburgarna från hälsans kök :P Hon kommer inte märka någon skillnad ;) Eller jo, hon kommer tycka de är godare!
golf.ifokus.se

#3 - kan man ta bort spenaten? *yuck* :P
#4 - funderar på det, ja;)
//Wizy
#5 - Spenat som är så gott ^^
Jag delade (läs tvingade i) quorn nuggets med systern hos mormor och morfar i helgen och hon tyckte dom smakade precis som chicken nuggets :P Men det är ju färdiga då, bara att värma upp eller steka typ.
Hanna

Hahaha, spenat blandat med vitlök, grädde och riven ost är supergott!! Smakar inte alls som man kan tro… ;)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.