Början till ett regelverk.
En regel som kommer att gälla här på forumet är (förutom att vi ska vara trevliga mot varandra och respektera lagar och liknande) att vi inte lägger upp recept som innehåller kött. Under den kategorin hamnar alla djur. Fiskar, skaldjur, fåglar, däggdjur, ryggradslösa, amfibier, reptiler… har jag missat någon grupp tro?
Annars får diskussioner gärna bli hetsiga så länge man håller sig till sak och inte går till personangrepp.
Mvh Sarah 

Sorry

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Förlåt mig Sarah, men vilken kategori ska man lägga dem under i så fall? och varför ska man lägga in recept som innehåller kött på en sida om vegetarisk kost överhuvudtaget :S
Är det bara jag som är ute och trippar i förvirringen?
Carpe Diem

Får ägg och mjölk vara med?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MimmieM, vi är ett par stycken som skrivit in recept som även går att kombinera med fisk eller räkor för de som så önskar…

Jaja :)
Jag föreställde mig recept i stil med "marinerad oxfilé" och "rimmad oxtunga". Men då är jag med. Sorry!
Carpe Diem

Ja precis. Nej marinerad oxfile har det inte varit tal om.
Det är ju inget att be om ursökt för, jag har ju inte lagt upp några regeler. Det kommer att vara klart innan sajten lanserades men jag har inte tänkt på det innan. Det är väl jag som ska be om utsäkt ;)
Ägg och mjölkprodukter tycker jag får vara med. Det är svårt för folk som inte är vana med vegetarisk kost att helt gå till att äta veganskt. Jag vill inte att sajten ska kännas "radikal" utan som ett steg på vägen och vara ganska kompromissande. Men gränsen måste sättas någonstans och den sätter jag vid djur.

Men de finns ju de vegetarianer som äter fisk… då måste det väl vara okej med fisk-recept?
golf.ifokus.se

Fisk är väl lika mycket djur som en ko eller en höna?
Carpe Diem
#7 Det är egentligen inte att vara vegetarian.. Vissa kallar det "demi-vegetarian", alltså de som äter fisk men i övrigt vegetariskt…

#7 Nej det är inte ok. Jag kallar inte folk som äter fisk för vegetarianer. På min sajt så är det kött och får inte vara med ;) Här är jag maktgalen ;)

#10 Lika bra att vara maktgalen när man väl får ;)
golf.ifokus.se

Hehehe… kanske dags att skaffa en egen sajt… hehehe…

makt.ifokus någon? Thessan?
Carpe Diem

#13 Starta du så kan jag vara Medarbetare :P
golf.ifokus.se

#14 Ja, så maktgalen var du :P
Carpe Diem

Äh, orkar bara inte med att folk ska börja klaga på mig ;)
golf.ifokus.se

Ibland måste man offra lite för att komma någonstans här i livet. vänskap? En världslig sak ;)
Carpe Diem
Ett tips för att du ska slippa inlägg om mat av djur: Skriv det både i välkomstmeddelandet och "Om sajten". Frågan lär dyka upp ganska ofta annars, skulle jag tro.
Vänliga hälsningar
Niklas

#17 Men nu har jag ju faktiskt makt på en egen sajt… men inte makt.ifokus :P
golf.ifokus.se

#19 Jag kommer ju inte gå in och kräva makt på golf.ifokus iaf :) Ända anknytningen jag har till golf är att jag städat på en golfklubb i Stenungsund, och mer än så lär det inte bli heller ^^
Carpe Diem

Jag städar min golfklubb varje år :P
golf.ifokus.se

Du ser.. du är mig övermäktig!
Carpe Diem
Bra att sätta strikta regler angående djur. De som vill kan ju ändå ta med fisk, kykling eller kött.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#23 men så klart aldrig nämna det här ;)

hahaha
Carpe Diem

Puttar lite…

#18 Har jag inte ens sett! Ska fixa det!

Den här texten ska bli lite längre och en artikel, men tills vidare får ni hålla till godo med detta.