"Tacofärs" på linser!
På begäran linsrecept som kanske är lite utanför det vanliga användningsområdet:
Min bästa vän hittade på denna geniala idén, som blir riktigt gott i tacos! Sojafärs i all ära, men ibland ledsnar man på den.
Stek en hackad gul lök i stekpannan i olja. Tillsätt röda linser (måste vara de tunna), jag brukar höfta mängden och det funkar bra till detta recept. Häll på vatten i stekpannan så det täcker linserna och blir ungefär dubbelt så mkt vatten som linser. Konsten är att få till en lagom mängd vatten här, hellre lite för lite än för mkt (blir grötigt då).
Krydda med tacokrydda eller egen kryddning (spiskummin, chili, svartpeppar, vitlök, salt, lite socker…) Snåla inte på kryddor, linser behöver dem…
Låt vattnet puttra in i linserna på låg temperatur, tillsätt ev mer vatten efterhand. Linserna ska suga upp allt vatten och få lagom konsistens. Hoppas du gillar det lika mkt som jag! 

Det är kalasgott!
Carpe Diem
Låter supergott, hur ser de linserna ut som inte är "tunna" inte sett att det finns olika ens 
Det finns röda linser som är lite tjocka så de blir lite rundare.. De tar lite längre tid att koka…

Eller så kan man lage er en annen type "kjøttfars" med tomatbønner.
Stek 1 gul løk til den er myk
ha oppi en boks tomatbønner og mos med en gaffel
ha oppi tacokrydder og chilipulver (la de koke inn litt)
og ha deretter oppi en halv agurk og en tomat og la det putre litt til.
Pass på å rør om en del. og ha i salt og pepper.Kjempegodt! om enn litt tungt.

Brukar också laga på röda linser, men vill gärna mosa ner en tofu i det hela också. Blir inte lika mjöligt.

Vad gott det låter:-)