Agar agar istället för gelatin
Bröllop inom familjen stundar, och självklart uppstår det matproblem när det kommer till mig som är vegetarian. Min mor påpekade att flertalet rätter kommer innehålla gelatin. Tänkte därför tipsa min blivande svägerska om agar agar.
Dessförinnan tänkte jag ta reda på skillnaderna. Jag vet att agar agar stelnar i rumstemperatur istället för i kylskåp, men finns det fler skillnader? Blir konsistensen densamma? Någon bismak? Färgskillnad? Upplys mig gärna! Skulle ju faktiskt vara riktigt trevligt att kunna äta av (den uppenbart riktigt goda) bröllopstårtan bl.a.
_No way! Yes way!

Jag kan inte erinra mig om varken färg eller smak på agar-agarn. Nu var det ett tag sedan jag använde det. Vad jag minns blev det rätt dallrigt, men det kanske inte berodde på agarn.
Läs noga på förpackningen så blir det säkert bra. Om ni måste ha just den ingrediensen med. Det går ju att laga god mat utan gelatin. Fast det är klart inte du som bestämmer menyn.
Japp, finns ju massa gott. Men brudens ord är lag när det gäller bröllopet, hehe. Och nu har hon fastnat för geleiga rätter. Nåväl. Tackar, låter bra. Då ska jag framföra detta och hoppas på det bästa.
_No way! Yes way!