Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettoff-topic
Läst 1471 ggr
Mysan59
0

Protestera mot djurplågeri!

http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,12360&_dad=portal&_schema=PORTAL

Hoppas nu att jag kan lägga in den här adressen rätt!

Om ni vill hjälpa till att protestera mot olika djurplågerier, såsom, pälsuppfödning, valjakt, djurhållningen i Kina m.m.

Ju fler som skriver under desto bättre! Det tar inte lång tid, men kan göra stor skillnad för djuren.

Jag tackar på förhand för alla djur! Glad

(Det blir lättare om man lägger in länken också) Flört

sighni
0

Jag har skrivit på, min mamma och sambo också. Det finns mycket lidande i världen orsakat av människan.

Mysan59
0

Åh vad bra! Ja, det finns alldeles för mycket skit, det är helt otroligt hur grymma vi människor är! Skrikandes

Tack för att ni skrev på! Glad

ladonna
0

Vilken grymhet människan är kapabel till!

Är med i Djurens rätt, rekommenderar alla djurvänner att bli medlemmar!

sighni
0

#3 Jag håller med dig!Skrattande

Mysan59
0

Har varit medlem i Djurens rätt i säkert 20 år och jag kan inte fatta att dom har så få medlemmar! Det kostar väl inte mer än 150:-/år. Jag vet inte för jag är fadder och betalar 150:-/mån.

Och om det nu bara kostar ca 150:-/år, så borde fler ha råd att stödja dom.

Jag tror att det ligger på ca 50.000 och det finns 9 miljoner här i landet! Skrikandes

sighni
0

#5 Det kostar 180 kr/år att vara medlem. Det finns andra billigare alternativ som ungdom, pensionär och familjemedlem. Medlemsantalet är nog strax under 40.000 just nu. Det rasade rejält under 90-talet då föreningen bytte fokus och tappade djurförsöksfrågan. Förhoppningsvis kommer försöksdjuren att åter komma iFokus. Det var faktiskt därför föreningen bildades en gång i tiden. Jag blev medlem 1974. Det största problemet är nog det att djurrättsfrågor fick dålig klang under 90-talet och att folk tror att de måste vara veganer för att vara medlemmar. Likaså finns en i mitt tycke onödig spänning mellan djurskydd och djurrätt. Den nya ordf. verkar dock mer sansad än på länge så hon kan kanske återställa förtroendet för organisationen. Jag hoppas det.

Mysan59
0

#6 OK, jag hade inte senaste siffrorna, men ändå. Ja, jag hoppas verkligen det blir bättre!