Pizza sallad!
Hejsan!
Hur gör du din pizza sallad?
Skulle vara kul att göra någon ny tycker jag.

Jag sätter mig i bilen och kör till veras pizzeria i rimbo ;)

#1 Hi Hi så kan man ju oxå göra
Hyvlar ekologisk vitkål med osthyvel, blandar rapsolja, äppelcidervinäger, örtsalt och nymalen svartpeppar och häller över. Klart! :)

# 3 Så gör jag med!
#4 haha, då var det ju inte så mycket till nyänkande tips ;) Men ibland blandar jag i grillad röd paprika som jag skär i strimlor och kryddar sedan med lite oregano också. Eller blandar kål och rivna morötter. Och allra snyggast blir salladen om man gör den på rödkål istället för vitkål.

#5 jag har aldrig provat med rödkål, det ska jag göra någon gång, tack för tipset!

Jag har hört många som alltid har en skål med pizza sallad stående i kylskåpet.Nu är jag sugen på att även jag ha det så därför att det är så gott.Men jag undrar hur länge en sådan sallad håller sig om man har den i kylen?

Jag vet inte riktigt hur länge den håller sig i kylen för här äter vi upp den snabbt, ca 3 dagar så är den slut.

Men då vet man ju att upp till tre dagar så bör den hålla sig i kylen i alla fall!

#3 Kan du skriva de olika mängderna på dressingen du häller över vitkålen?
Jag försökte freestyla en gång när jag skulle göra pizzasallad men det gick åt skogen :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.