Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettdjuretiska-frågor
Läst 1859 ggr
sighni
0

Långa djurtransporter

Alla har vi väl hört talas om långa djurtransporter! Här finns en möjlighet att protestera emot dem.

http://www.8hours.eu/?lang=se

Creation
0

Oj.. är det tillåtet med så länge som 24 timmar? Stackars djur..

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lorita
0

Jag nycker länken till kost i fokus, hoppas det är OK

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

sighni
0

#2 Javisst. Det är ju jättebra ju fler som ser den och skriver på. Tack ska du ha.

Lorita
0

Jag tycker att fyra timmar skulle vara max, för transport till slakt.

Pasi
0

Kan bara hålla med Lorita!
Tyvärr motarbetas de små "lokala" slakterierna runt om i vårt land….allt skall centraliseras.Fundersam

botakt
0

jag har hört att hästar åker från polen till spanien stående utan mat och vatten hälften dör på väge n dit… Men det där var ju också blääigt

Lorita
0

#6 hästar åker från vårt land också, till södra Europa, för att senare fraktas tillbaka hit som salami Gråter

En ko blir en svensk ko, efter tio dagar i landet, var den är uppföd bryr sig inte konsumenten om.

Mysan59
0

Har inte sett detta inlägg förrän nu, men för bara några minuter sen var jag inne på 8hours och skrev under, via Djurens Rätt.

botakt
0

#7 Jo,jag vet det är hemskt. Man borde inte få forsla djur så som dom gör alltså inte bara hästar utan andra djur med

pessimisten
0

Stackars djur! :(

Jag skrev under den där för ett tag sedan.

snurro89
0

Vendela min kommpis hennes Pappa(eller låstaspappa e osäker) har jobbat på slakteri och På transporten.. så Tod dem en slänga o hade av benen om dem rörde på sig för mycket och, sedan när dem var framma tod dem en En såndär maskin och lyfte bort den och fixa så dem kunde sälja köttet

Abico
0

Såg just "Handle with care" (Varning för vidriga bilder). Hur kan någon människa med att se på medan djuren lider så här utan att reagera? Djuret är ju ändå dött när det ligger på tallriken, slå ihjäl det stackars djuret snabbt åtminstone så att det slipper lida ännu mer!

Jag hade tydligen redan skrivit på men jag ska sprida det vidare.

Hanna 

sighni
0

#11 Det du beskriver. Ska det ha hänt i Sverige? I så fall är det ett solklart fall att anmäla för så får inte djur behandlas i Sverige. Det finns både djurskyddslagen och andra lagar som rör transporter av djur som måste följas. På slakterierna arbetar besiktningsveterinärer som ska anmäla missförhållanden. Dessutom finns djurskyddsinspektörer numera hos länsstyrelsen som också ska inspektera så lagarna följs.

snurro89
0

#13 Okej tror inte han ljuger..

men händer mycket hemskheter på slakterier, och transporter som ingen upptäcker, och förblir glömt

#12 Huua, hemskt, men sant verkligheten skulle man villja blunda för ibland

sighni
0

#14 Har inte påstått att någon ljuger men som sagt har det hänt i Sverige bör det anmälas. Om inte de som ser och vet anmäler blir det " inte upptäckt och glömt".

Transportörer har blivit av med sina tillstånd för att de inte sköter sina transporter på ett korrekt sätt. Om ingen påpekar missförhållanden fortsätter naturligtvis dåliga transportörer att transportera djur på ett undermåligt sätt. Samma med slakterierna.