Grillade rotfrukter.
Jepp! Det är kalasgott! Bra alternativ när du ledsnat på klyftpotatis.
Rensa och strimla:
Palsternacka
Morot
Rotselleri
Kålrot
Lägg i ugnsform eller på plåt.
Strö på salt och rosmarin. Pressa ett par vitlöksklyftor i olja, blanda och häll på grönsakerna. Rör om och släng in i ugnen ca 30-40 min. Känn dig fram till vad du tycker är lagom mjuka. NJUT!

känns igen!
Carpe Diem

Hörrödu! Det här är vällan ändå mitt recept ;) ;) Något liknande iaf, jag brukar inte ha rotfrukter..

Han knycker dem den boven :)
Men det är nice :)
Carpe Diem

Det verkar onekligen så ;) jag gillat att ha tofu, zucchini m.m.

tofu till är nice. Har bara gjort det en gång och jag glömde den i marinaden i typ 2 dagar. Jag tror jag dödade min granne med all den vitlöken, men jädrar va nice det var :D
Carpe Diem
Haha, ja detta kommer från emmi, hon fick mig att återupptäcka hur gott det är med rotfrukter. Skolmaten tog glädjen ur dem tidigare…
Grillade grönsaker är nog ett recept du får slänga upp då sarah!

med samma kryddning??? vet att jag la upp det på iller och du sa mmmm, det ska jag smaka ;) ;)

Tofu är guld värt, kan ju bli vad som helst!
#7 ah.. den kryddningen blev kanske ett vinnande koncept ;P

Råriv potatis och kålrot, hacka lök, stek så att det blir snygg stekyta, låt det sedan mjukna i ugn, eller helst i gjutjärnsgryta med en klick smör (eller mjölkfritt margarin). Salta på, rör om mellan varven, serveras sedan lämpligen med rötbetor till något salt. Jag äter gärna rökt fisk eller hälsans schnitzel till.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vad ska man ha till tro?
Jag tänkte bjuda familjen imorgon men har inte riktigt lust att steka upp något halvfabrikat till… Bara bönor är kanske lite tråkigt också. Kommer jag inte på något så blir det kikärtor, funkar till allt.
Hanna

tofu, stekt tofu är gott till=) Eller kikärtsbiffar och tsatsiki

Är med hanna där!! Mariner och stek tofu. underbart.
Men jag som är så dålig på tofu ^^
Kikärtsbiffar kanske det blir då.
Hanna

Ja, detta är jättegott! Med tofu eller kikärtsbiffar till blir det ännu bättre!
Rotfrukterna blev succsé här hemma :D
Jag lyckades dock misslyckas totalt med kikärtsbiffarna (tänkte använda "färdigröra" dvs. kikärtor i citrondressing och örter från Gogreen och bara mala ner dom innan jag rullade biffarna) som var supersura och beska och hade en stark eftersmak av spya *urk*
Så till rotfrukterna blev det ett hembakat bröd med solrosfrön och havregryn - jättegott. Men nästa gång ska jag ha längre jästid.
Hanna