Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etiketthälsa
Läst 3008 ggr
myff
2009-03-05 15:43
0

fasta??

jag tänkte att jag skulle fasta,för att rensa kroppen från slaggprodukter och annat.. men jag hittar ingen information om det nånstans på internet.. är det någon som vet hur man gör det på bästa sätt..??

Sarah
2009-03-05 21:14
0

Jag hade tänkt testa detox någon gång när jag är ledig ett tag.

myff
2009-03-06 01:59
0

vad är detox för något??

Sarah
2009-03-07 16:50
0

det är en "giftfri" kost som ska rena kroppen. Inget kaffe, socker, nikotin, alkohol, kött, laktos gluten etc.

Creation
2009-03-07 20:14
0

#3 Oj, vad ingår i den dieten?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sarah
2009-03-08 00:09
0

I princip en vegandiet utan glutenvaror.

myff
2009-03-08 16:19
0

det lät väldigt intressant!! jag googlade lite på det, dom flesta tycker att man ska äta en massa piller och omega-3 kapslar och grejer..det var inte jag så sugen på..

Sarah
2009-03-08 21:36
0

Nej, det skulle inte jagheller göra. Aftonbladet har haft en fyraveckorsplan som jag tycker ser riktigt bra ut. När jag har tid ska jag göra om de recepten lite så att debli veganska och sedan lägga upp här. Som vanligt skyller jag på lite tid :(

mayolica
2009-03-08 22:04
0

Jag har fastat flera gånger under åren,ibland så har jag köpt fastepaket från hälsokost och någon gång har jag gjort egna fastedrycker. Personligen så har jag mått bättre när jag har använt kosttillskott,men om det känns fel för dej så är det nog bättre att låta bli.Det är viktigt att det känns rätt för att resultatet ska bli bra.

Jag skulle nog rekommendera att vänta tills det blir lite varmare ute,man kan frysa ganska mycket när man fastar och det är inte så bra för utrensningen,att hålla sej varm underlättar utrensningen av kroppen. Det är viktigt att du är bra förberedd, tycker oxå att det är bra att läsa endel fakta om att fasta först.

Jag har brukat må ganska dåligt några dagar i början,men i slutet på veckan har jag blivit som en helt ny människa,pigg och full av livskraft,hår och ögon får en ny glans,huden blir mycket finare. Alla har märkt en stor förändring varje gång och undrat vad jag har gjort för att bli så fräch.

Jag har ett några gamla böcker som jag haft i många år som jag tittar i ,och sen anpassar jag fastan efter mina behov (Vital kur av Lilly Johansson och Därför fastar jag av Ulla Sallert). Nu går det nog att hitta bra info på nätet,det fanns inte när jag började fasta.

Lycka till.

~ mayolica ~

Sarah
2009-03-08 22:57
0