Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettlivsstil
Läst 1844 ggr
Ellenfyrkant
0

Hur gör ni ?

Blev faktiskt lite nyfiken på hur ni gör med er pojkvän/flickvän (om inte de är vegetarianer) när de ätit kött ?

Hänger ni dom upp och ner, brottar ner dom och kastar salt i ögonen eller vad gör ni… ? Haha xD

Nej men jag tänkte just på när de sedan vill pussas och har äckliga "köttbaciller" i munnen >.<

Självmant går min pojkvän och borstar tänderna efter maten, och lite lycerin får jag tvinga i honom, men han gör inte så hårda motstånd x)

Mvh Ellenfyrkant

Saga85
0

Nu har iof mina köttätande ex oftast ätit vegetariskt när jag är med - dels för att det var lättare att laga en rätt, dels för att de blev lite nyfikna på det vegetariska.

Men när de väl ätit kött har jag inte brytt mig så mycket. Bara hållt mig undan från att pussa dem förrens köttsmaken försvunnit - antingen om de borstat tänderna, druckit/ätit annat, gått en viss tid. Inte pga "köttbaciller", utan för att jag inte ville känna avsmak när jag gjorde något så trevligt som att kyssas ;)

Sarah
0

Jag bryr mig inte, det är konsumtionen jag inte vill genomföra. Använder samma stekpannor etc.

kerre
0

ingen fara för min del, sambon har skurit ned sin kött och mjölk konsumtion till en femtedel om inte mer och vad gör det då att han äter ibland. jag är glad att mindre djur blir ätna i slutändan =) (även om jag kanske inte vill grovhångla med honom direkt efter en kaviarmacka men det är väl mer dålig andedräkt faktorn)