LCHF, vegetariskt
Har bestämt mig för att dra ner på kolhydraterna efter många om och men och tänker ge LCHF-dieten ett försök. Ett mycket svårt beslut eftersom att jag är en stor anhängare av tallriksmodellen, äta med måtta i kombination med mycket träning. Dock tror jag att jag måste rensa min kropp då jag misstänker att jag är beroende av socker och indirekt kolhydrater eftersom att de också är en form av socker.
Min fråga är då: hur ska jag kunna äta mycket fett UTAN kött, ägg, fisk, och helst inte mjölkprodukter? Har hittat en blogg som skriver om detta, men hon har även med ägg och fisk vilket jag inte vill äta..
Tips på proteinrika, fettrika och mättande vegetariska/veganska livsmedel som inte är alltför avancerade?

Det är inte lätt. Jag håller mig oxå borta från kolhydrater. Det finns en tråd om GI och dess introduktionsfas. Under den tiden äter man inga kolhydrater. Själv äter jag mycket avokado och seitan, sallader med mycket olja i dressingen. Många sojaproteinprodukter innehåller dessutom väldigt lite kolhydrater. Ex veggobitar som finns på många vanliga mataffärer. Men, jag äter ägg. Köper från grannen och då känns det ok,

Här är länken till den tråden… gick inte så bra för oss då ;) haha. Nu är jag duktigare och äter mer veganskt.