Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 2326 ggr
Jovikol
0

Liv

Är ny medlem. Har läst en hel del av alla era härliga inlägg. Jag blir så underbart glad över att ni verkar älska liv. En fråga som dök upp i mitt sinne är om ni värdesätter mänsligt liv på samma sätt.

Hur ser ni på abort? När börjar livet? Vad säger ni, ni livsälskare?

Jag hoppas nu innerligt att ni inte tycker denna fråga är procoverande, för det är inte min mening. Jag är bara nyfiken :)

HannaM
0

Jag värderar mänskligt liv så högt att jag skulle göra abort om jag blev gravid. Jag anser mig inte för fem öre kapabel att ta hand om ett barn, jag kan för närvarande inte ta hand om mig själv på ett bra sätt, detssutom gillar jag inte barn och vill inte ha några och anser att oönskad är inte bra. Ett barn som skulle födas av mig, framförallt i nuläget, skulle inte få det liv det är värt.

kerre
0

tycker abort till tredje månaden låter ganska rimligt senare om man inte kan ta hand om det kan man adoptera bort det till några som kan och vill ta hand om ett barn.

Yeay
0

Mänskligt liv i mina ögon är inte värt mycket. Det är människan som förstör för djuren, och för andra människor. De flesta människor är inte värda ett liv. Jag anser att det bästa hade varit om mänskligheten inte hade skapats.

KitoBonito
0

#3 True as hell! Det är sällan jag träffar på människor som tänker så, tänker lite som jag ;P

Sarah
0

Nej ingen ska behöva födas oönskad… jag är inte heller veg för att jag värnar om enskilda liv ;)

elyse
0

En graviditet är något personligt och inget någon annan kan vara med och bestämma över (förutom en eventuell partner).

pessimisten
0

#3 Jag håller med dig!