Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etiketttips-och-läsvärt
Läst 2639 ggr
Sarah
0

Har hittat citronen.

Hur underbart är det inte att ha citron på sallad? Citron på tomater? Underbart! Varför har jag aldrig vetat om det innan? Vad använder ni citroner till?

MimmieM
0

Tja, marinader, dekoration, sås..
Men tomater bör jag ju helt klart testa det till, tyckte om tanken på syrligheten och sötma. Gärna i kombination med basilika.. och lite salt!
Yepp, får testa det!

Carpe Diem

Hoppfull
0

Om man fnstrimlar citronskal kan man smaksätta massor av goda röror med exempelvis avocado och youghurt, yummi!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

HannaM
0
MimmieM
0

#3 riktigt nice.. Aldrig hört om det innan, men när man väl testat det är man fast :)

Carpe Diem

Abico
0

Citron i muffins är gott ^^

Hanna 

Wiizy
0

#5 - Ja ;)

MimmieM
0

#5 Nej :)

Carpe Diem

Hoppfull
0

Citron i drinkar är kanon, hehehe…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sarah
0

#3 Är det typ smaksatt olivolja? Det tycker jag är hemskt ;)

MimmieM
0

#9 Yepp, smaksatt olivolja!

Carpe Diem

Farwuq
0

Jag gillar citron och skulle gärna se att det fanns liters tetror med citronjuice, precis som det finns apelsinjuice.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MimmieM
0

#11 Det låter som min syster, hon käkar citroner som vi andra äter apelsiner :)

Carpe Diem

Zaphix
0

Jag har citron till risnudelswok:

Risnudlar

Stekt tofu

Salladskål

mycket av hackad chili 

Tomater

Och en massa, massa citronsaft 

Gott som tusan!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

aliciia
0

kiärtor i citron och lime "sås" - gogreen

det är gott :) blandat i en sallad :)

Linnah
0

Jag har alltid en citrondressing på salladen och har fått hela min omgivning att uppskatta den också. :) Det var ett ex som visade den, sen har jag ändrat lite och nu använder jag den alltid. Jag använder citron, olivolja (1/3 så mycket som citronen), salt, 1 vitlöksklyfta, lite citronpeppar, samt ganska ordentligt med basilika (alt. timjan) och oregano.

Sen håller jag med om kikärtor i citron också, med lite citronpeppar, grymt gott!

botakt
0

Citron är ju gott i olika röror och sallader tex pastasallad så har man citron över^^

Aribigga
0

Jag brukar dricka citronvatten för att undvika urinvägsinfektion :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Sarah
0

nu blir det citron i ingefärs-te. mumsigt

Saga85
0

Hade en vän som brukade använda citron i hemmagjort vax (för att vaxa bort hår). Vatten (3 delar), socker (1 del) och citron (pressade i utan mått), sedan kokade till rätt konsistens. Hade man i för lite vatten så kunde det bli för hårt och citrongodis av det hela istället :D

hellah
0

Min dressing: pressad citron, rapsolja, örtsalt. Annars skär jag mej en klyfta citron till nästan alla måltider och pressar i vattnet eller över maten. Bra för magen.

Förr fanns äkta citronolja (helt tillverkad av citron) som man använde bla till att olja in träsaker med.

[Wera]
0

Citron - gräddfilsåser för det mesta. Kanske pastasallad och typ sånt ;)
Friterar potatis med citronskal!

Pehpsii
0

man kan bleka slingor med det också. Strila det i håret och sätt dig och sola lite.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/