Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etiketthälsa
Läst 3067 ggr
enola
0

hahampa

http://www.hampekraft.se

Vad tycker ni om dessa produkter, själv anser jag att hampan är en av de nyttigaste växter som växer på vår planet. Utan den hade vi inte kommit någonstans varken kulturellt eller industiellt.

Enligt Zacharia Sitchin så är det även en gåva från våra gudar och har förts hit från en annan planet tillsammans med korn och vete. Buddha sades även bara ätit ett hampa frö om dagen medans han mediterade tills han nåde nirvana under träden. Shiva även han sade sig ha gett denna gåva till oss människor.

Vem det än är som skapat denna planta så tycker jag den är toppen, säger bara "its not only for smoking, its my food, medicin and my clothing" som nån reggesnubbe sjöng.

Använder någon hampaoljan? Har själv missat hampaindustrin helt, finns ju 1000tals produkter från tvål, hudkrämer till kläder och mat. Grodda fröna borde man ju kunna göra, men är det ens lagligt..?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

myff
0

Jag har en hampatvål, och i mitt dreadvax är det hampa.. det är väldigt bra för mycket.. eftersom att dom växer så tätt ihop så blir det automatiskt ekologiskt också eftersom man inte måste ha en massa bekämpningsmedel till ogräs..

Man kan odla industrihampa..men även till den måsteman söka tillstånd..

www.ohno-imahippie.com finns det ett inlägg om just industrihampa..:)

Milka
0

Så länge man inte förbereder sig för att odla fröna får man göra lite vad man vill med dom, grodda dom för att äta till exempel. Ska tydligen vara väldigt nyttigt och innehålla mycket protein.

mayolica
0

Det där var ju intressant,det är något jag har missat.Men vart hittar man dom nyttiga fröna om man vill börja äta dom som mat?

~ mayolica ~

enola
0

Stockholmsområdet

Matbruket
Reimersholmsgatan 33,
117 40 STOCKHOLM

Kontakta Åsa Gadestam, tel 0763-193620, för upplysningar om vilka ytterligare butiker i Stockholmsområdet som för HampeKrafts produkter

Ska själv kika in butiken nu när jag bor i stockholm, någon som förresten testat hampaknäcke? :)

enola
0

#1 Skulle vara kul och se om man kan begära tillstånd att grodda hampa till att ätas. ^^

enola
0

Hampbetong är bra byggmaterial

"Jakten på nya, hållbara, billiga och miljövänliga material att bygga hus i pågår ständigt. En kandidat som testats är hampbetong, en sammansättning av hampa, kalk och cement. Det kan även användas för att isolera tak och som golvmaterial.
Hampbetong isolerar bra mot både kyla och ljud, och dessutom påverkar det miljön bara i liten skala."

enola
0

http://www.reidarsson.se

Hittade denna inne på en av sidorna här, massa hampa produkter.

Mysan59
0

Intressant! Måste genast forska vidare…Glad

sighni
0

Man får inte glömma varför hampa är förbjudet. Det finns faktiskt relevanta skäl till det.

enola
0

#9 Okej, ville verkligen inte att denna tråd skall bli någon pro/con diskussion för cannabis, utan diskussion om industri hampan som redan blivit manipulerad för att man inte ska kunna röka den och bli hög.

Skulle ju kunna misstolka dina meningar helt också, du skulle kunna ha menat: att vi inte ska glömma bort att hampan vart förbjuden eftersom den amerikanska eliten vill tjäna ännu mer pengar på sina läkemedelsföretag?

Har allt för många gånger hamnat i dessa situationer att jag knapt orkar längre, finns de som följer rekomendatinerna från våra "ledare" medans andra ser igenom deras lögner.

sighni
0

Nej, industrihampan är väl en sak. Men det är knappast industrihampa som avses i ditt "reggaecitat"

Du får tolka mitt inlägg hur du vill . För min del får den amerikanska eliten tjäna hur mycket de vill bara ingen dras in i missbruk, kriminalitet och prostitution.  

Alla "ledare" kanske inte ljuger. Dessutom finns det tillräckligt många människor med praktisk erfarenhet för att man ska kunna bilda sin egen uppfattning.