Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettmatprat
Läst 1710 ggr
MyTwiggs
0

ICA I love Eko

Jag brukar inte skriva så mycket här på vegetariskt iFokus eftersom jag är tämligen passiv vegan, men här om dagen testade jag ICAs nya ekologiska matlagningsbas. Jag känner mig manad att dela med mig med en liten varning. Jag kan visserligen bara uttala mig utefter min egen smak, men jag blev väldigt glad när jag hittade matlagningsbasen som på förpackningen lovade en krämig konsistens… Men snacka om besvikelse! Istället för att tjockna i pannan så blev grytan vi lagade vattnig och gråaktig! Fick en känsla av att den inte var så fet utan lite fibrig och ja… inte som man vill att en matlagningsbas ska vara. Smaken har jag lite svårt att uttala mig om då min ohängda syster hällde i på tog för mycket cyrrypasta. Detta gjorde måltiden näst intill oätlig faktiskt TystFlört. Matlagningsbasen var en besvikelse. Inte trevlig och maten såg grå och ful ut. Synd.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Mysan59
0

Ja, det var ju  tråkigt, men tack för att du skrev det, så man vet om det.

SussieSt
0

Bra å veta… men i övrigt tycker jag att det finns många trevliga produkter i den linjen…. har dessvärre inte "granskat" den särskilt grundligt… ska väl ta tag i det… någon som är insatt i det sortimentet?

MyTwiggs
0

Jag håller med om att det finns mycket bra :) Kanske att de kommer att förbättra produkterna istället för att ta bort dem igen om de nu är dåliga, så jag ska slänga lite kritik till dem tillsammans med uppmuntran till att förbättra produkten. Annars handlar jag gärna eko.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

SussieSt
0

Kör hårt. :)