Bjuda på mat!
Som morsdagspresent skulle jag och syrran laga mat. Och jag vill ha vegetarikst! Fast min familj äter kött ofta! :( Dom verkar inte riktigt tro på det här med begetariskt. Så jag skulle gärna vilja ha lite goda maträtter! Vilka somm helst nästan. Skulle vilja chocka syrrans kille också som verkar vara helt inställd på att HATA vegetariskt!
Så, har ni något bra som nästan alla gillar? Helst inte så mycket bönor! ;)
(till efterrätt blir det tacochips och guacamole, mumsmums!)

Jags ak nog bjuda på paj, hittade ett recept på en deg och sen är det väl bara att kasta in lite broccoli… Vad kan man ha mer än broccoli? x)
Kolla på min hemsida för där finns bl a recept på pajer som till och med är rent veganska. Brocolli är gott liksom ett recept som jag har där man har tre sorters lök men det går bra med bara purjolök också. Man kan också blanda purjolök och majs i en paj. Lök plus skivad squash är också en möjlighet.
Quiche kallar jag mina pajer där jag bytt äggen mot tofu.
Det är ju svårt att vara vegetarian utan att äta bönor men som bjudmat vid enstaka tillfällen går det bra utan bönor. I mina pajrecept använder jag tofu och då blir ju bönor fast de inte syns.
Du får nog räkna med att göra mer än en paj om flera ska bli mätta.
Smaklig måltid

#2 Tack, jag ska kolla in där någon gång! :D
Vi gjorde en paj med broccoli, ost och sånt… :) Det var gotteligott!

Jag kokade kronärtsskockor och grillade seitan med grönsaker och sallad till en köttis häromdagen. Mycket uppskattat.
Jag har inget bra recept såhär på måfå, men ett hett tips är att göra en quorngryta (varför inte med kokosmjölk, röd currypasta och wokgrönsaker med ris - mitt favoritrecept som gått hem varje gång). Min mor gjorde det för skojs skull då min antivegetarian till farbror kom på besök - han föll för det och tyckte det var gott, och hade ingen aning om att det var vegetariskt 
_No way! Yes way!
Ja, fast där hade jag ju ett recept - stek upp quornbitar och grönsaker (vitkål, broccoli, minimajs, paprika, mm.). Häll på kokosmjölk och gärna vattenkastanjer, krydda med lite röd currypasta (se till så att du väljer en sort utan räkor, och krydda måttligt - det är starkt). Häll i lite soja för färgens skull. Låt puttra några minuter och servera sedan med ris. Underbart gott. Det går nog även bra att göra med tofu i småbitar.
_No way! Yes way!

Tacktack!
#6 det lät gott! Ska provas någon gång!
Vet inte om du fortfarande är intresserad av recept^
När jag bjuder på mat brukar jag oftast göra en liten mango chutneygryta(kan man nog kalla det)
3 paprikor
1 purjolök ( ev. gul lök om man föredrar det eller blanda)
Persilja
1 påse qournbitar
1 matlagningsgrädde (jag brukar dock ha i lite extra)
3 msk mango chutney
1 msk tomatpuré
1 msk olja
Fräs lök och paprika i oljan tillsammans med qournbitarna och valfria kryddor
Häll i matlagningsgrädden, chutneyn och purén
Hacka persiljan och häll i den
Sedan häll över det goda i en ugnsfastform, ha i ugnen på 175 grader i ca 15min, serveras med exempelvis ris^^
Jag brukar hälla i lite chilisås och för att hetta till det :) Det är jättegott och de flesta gillar det :)

Jag är alltid intresserad av nya recept! :D Tack så mycket!