Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettoff-topic
Läst 2017 ggr
snurro89
2009-06-14 15:33
0

Duva

Jag vet att det här inlägget inte passar in på vegetariskt iFokus. Men hitta inget bättre ställe

vi har en duva på balkongen den har lagt sig i en kruka som är fylld med jord, den ligger där O verkar ruva på ägg, Man kan till och med gå ut den flyger inte bort men ibland flyger den iväg en stund o hämtar mat eller träffar en annan duva Vad kan detta vara Ruvar den på ägg?

peaches
2009-06-15 00:04
0

Kan vara mycket möjligt. Den kansnke håller på att bygga bo där och då återvänder dem. Vet inte hur man ska handskas med det tyvärr, det är väl jobbigare om den redan har lagt ägg. Jag ska inte säga så mycket mer eftersom jag inte har någon vidare kunskap om duvor.

Saga85
2009-06-15 04:23
0

Har du sett några ägg? Om det är så är det ju upp till er hur ni vill göra - slänga äggen eller flytta bort boet (fast det är ju frågan om duvan hittar det). Eller låta ungar kläckas fram och offra balkongen under tiden som ungarna växer upp. Iof så brukar ju duvor vara rätt så "tama" fåglar även om de är vilda, men det är frågan om mamma och pappa duva kommer hantera stressen över att människor håller på och donar när/om de får smått.

Vårt blåmespar (de boade tidigare i en av våra ventiler, tills vi satte upp en fågelholk) har inga problem att flyga fram och tillbaks och dona med bobygget när vi är i närheten, men så fort det kläckts ungar flyger de i cirklar i väntan på att vi ska gå utom synhåll.

Eller så kanske den bara tyckte det var mysigt att ligga där Flört