Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etiketttips-och-läsvärt
Läst 1729 ggr
Abico
0

Läsvärt: Tyst hav

Läste för några veckor sedan ut boken Tyst hav av Isabella Lövin. Riktigt ruskig var den, då jag läst den satt jag en lång stund med boken i handen och visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt eländet.

_"Mitt intresse för fiske började på allvar just när jag först läste om ålen. Det var ett pressmeddelande från Fiskeriverket som råkade passera mitt skrivbord i oktober 2003 som fick mig att läsa - och läsa igen. Till slut stod det klart för mig att jag faktiskt inte läst fel, att det stod där svart på vitt. Fiskeriverket konstaterade att inflödet av glasål från Sargassohavet hade minskat med nittionio procent på dryga tjugo år. Och nästan än mer förbluffande: Fiskeriverket ansåg det inte befogat med ett ålfiskestopp. Anledningen? Det skulle drabba svenska fiskare orättvist hårt, enligt myndigheten.
Vidtagna akuta åtgärder?
Inga."
_
Det är en bok som jag utan tvekan tycker att alla bör läsa, fiskätare eller ej. Haven borde ha minst lika stor uppmärksamhet som regnskogarna.

Hanna 

FeliciaS
0

Visst var det den boken du läste på SM? Skulle ju ta och kolla efter den på biblan, nu påminde du mig! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#1 - Japp, det var den :) Läs den! ^^

Hanna 

isabelle_
0

Den låter läsvärd! Ska kolla runt på biblan här i stan & se om den finns :)

Abico
0

#3 - Gör det :)

Hanna 

Sarah
0

Ja den ar grym, finns en gammal lank om den oxa. Annars finns den pa pocketshop for en femtiolapp.

Animalfriend
0

Ja den boken skulle man tvinga alla att läsa.