Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettrecept-övriga
Läst 2796 ggr
snurro89
0

Veganskt recept

Tror detta recept är veganskt iallafall har lånat det från en annan på iFokus hoppas de e ok tänkte laga det imorgon också verkar vara gottGlad

Ingridienser: kokosmjölksröra med wokgrönsaker, vitkål, tofu och smaksatt med röd currypasta, med ris.

Gör såhär: Stek upp valfria grönsaker och exempelvis tofu, quorn eller sojabitar, häll på kokosmjölk, krydda med lite soja (jag har det mest för färgens skull) och (t.ex.) röd currypasta (eller andra passande asiatiska kryddor). Låt puttra i några minuter, servera med ris. Vattenkastanjer är väldigt gott att ha i också!

[TrevorS]
0

Wokgrönsaker ska man aldrig köpa frysta eftersom de oftast har insprutat mjölk, varför vet jag inte riktigt, men det ska ha något med kylan att göra har jag fått ett svagt svar på.

Qourn är inte veganskt eftersom det innehåller ägg.

Röd currypasta är sällan vegansk då den oftast innehåller skaldjur och fisk.

Ingredienser:
Kokosmjölk
Wokgrönsaker
Vitkål
Marinerad tofu
Gul currypasta
Ris

Gör så här:
Stek wokgrönsaker tillsammans med tofu och vitkål. Blanda ner currypastan och kokosmjölken och låt puttra i några minuter, serveras med ris. Annars vart det ett spännande recept måste jag testa, sällan jag wokar nu för tiden men det är gott med tofu och älskar currypasta har 3 olika sorters hemma.

För er som undrar vad currypasta är skickar jag en bild, den finns oftast i asiatbutiker men även ibland i välsorterade butiker som ICA, Coop m.m.

snurro89
0

hehe, vegetariskt recept då Tungan ute

[TrevorS]
0

Inte ritktigt då Röd currypasta oftast innehåller fisk och skaldjur det är ju inte direkt så vegetariskt eller? =P

Men det är många vanliga misstag, bra artiklar att läsa här:

Det är inte veganskt vanliga misstag.

Animaliska E-nummerlistan

Ersättningsprodukter

snurro89
0

#3 man behöver inte ha i rödcurrypasta, Dessutom äter demi-vegetarianer, Skaldjur o fisk dem räknas som vegetarianer så^^

Saga85
0

Sedär, mitt favoritrecept. Och som jag skrivit i någon annan tråd - Santa Marias röda currypasta är vegansk.

Hoppas du tycker om det Glad Tänk på att inte ösa på alltför mycket currypasta (om du inte har en förkärlek för starka saker). Jag brukar ta ca 1-2 tsk till en burk kokosmjölk, men smaka av under tiden.

Saga85
0

Och måste hålla med #1 om att inte ta frysta wokgrönsaker. Hur det är med besprutning vet jag inte så mycket om, men det är alltid godast (och nyttigast) med färska varor Glad