Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettpresentationer
Läst 2716 ggr
[TrevorS]
0

Jag vill tipsa VEGANER.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag vill bara tipsa veganer att det finns en sida för er här http://vegan.ifokus.se där finns det många recept och liknande, såg att det var flera veganer här som skrivit att de önskade det fanns en sida för dem och det gör det nu.

Älskar "Vegetariskt I Fokus" ni har superbra recept och trevliga medlemmar.

Kram på er alla.

Fotografi: Oscar Södros, här ser ni sojaprotein som grillas.

snurro89
0

en bra sida, De där vegan:D

[TrevorS]
0

Tackar, tror det är bra att tipsa för många veganer här inte känner till sidan..:)

snurro89
0

Ja, jag vet, verkar som många inte fattat det:)

[TrevorS]
0

Nej jag vet och tror att folk är lite rädda att gå in men vi undviker bara allt animaliskt vi har även bra recept, finns många vegetarianer som inte gillar mjölk och grädde och liknande så jag tycker sidan är superbra och fått väldigt mycket bra kritik. =)

snurro89
0

jag brukar vara där inne , det är kul^^

[TrevorS]
0

Ja visst är det roligt med en vegansida. =)

Saga85
0

Själv är jag ju inte vegan, men jag tycker om sidan. Hoppas folk som är nyfikna på vegankost inte blir rädda för att bli avvisade för att de äter "fel" kost.

[TrevorS]
0

Ne precis, men bara för att man kollar på vegansk mat tycker jag inte man ska vara rädd för, bara för att man är köttätare kan man ju laga något veganskt eller vegetariskt, många vegetariska rätter är ju veganska.

Saga85
0

Exakt. Även om jag "bara" är vegetarian så är så gott som alla mina måltider veganska.

isabelle_
0

Jag är halvvegan som man säger, äter/dricker bara mjölk & ägg. Så där kikar jag in ofta. Men skriver inget.

Saga85
0

#10 Då är du väl vegetarian? Obestämd

[TrevorS]
0

Bra med kommentarer på recept i alla fall..=)

snurro89
0

#10 då är du lakto-ovo vegetarian

isabelle_
0

#11/13 Det finns en typ av Vegan som endast äter Ägg/Mjölk. Läs runt inne på Vegan iFokus.

Saga85
0

#14 Vegan är man när man väljer bort animaliska produkter (både kött, mjölk och ägg). Ofta väljer man dessutom bort plagg och dylikt från djur såsom skinn och ull.

snurro89
0

#14 Du har missförstått det helt Glad Om man är vegan väljer, man bort ägg och mjölk. Är man vegetarian, Äter man mjölk och ägg.

[TrevorS]
0

Det finns LAKTOVEGAN och OVOLAKTOVEGAN men det har setts som en negativ klang och kallar sig oftast för vegetarianer. Man kan även säga LAKTOVEGETARIAN och OVOLAKTOVEGETARIAN, det finns många olika sorters, finns något namn på de vegetarianer som äter vitt kött (såsom, kyckling, kalkon och fisk) men minns inte namnet på det tyvärr.

snurro89
0

#17 Nej det finns inga vegetarianer som äter det! Då kan man inte kalla sig vegetarian, men vissa äter fisk o räkor konstigt nog kan man kalla sej vegetarian då^^ dem heter demivegetarian

[TrevorS]
0

#18. Det heter något med vegetarian i alla fall, minns inte riktigt vad bara, finns massor av varianter av de olika slag.

Demivegetarianer eller även kallade Semivegetarianer är en vegetarian som äter ägg, mejeriprodukter, fisk och kyckling men inget rött kött

snurro89
0

#19 Jaha, jag åt fisk och räkor, och så förut, men att äta kyckling e väll att gå över gränsen? Nu äter jag inget sånt iaf

[TrevorS]
0

Jag tror det är lite beroende på vart man bor i England heter det "Pescetarianism" och är oftast en övergång av att gå från köttätare till vegan eller vegetarian.

De anser att man inte kan kalla det för någon form av vegetarian men i sverige är det rätt vanligt, jag har vänner som är Demivegetarianer, har för mig att Demi får man inte äta fågel men däremot havsdjur, Semi får man äta fågel och fisk men de är väldigt lika och det är lite luddig benämning.

Det finns många som inte äter något rött kött utan bara vitt kött men de vet oftast inte att det finns ett namn på dem. =)

snurro89
0

Jahaa^^ Okej intresant, fast jag pallar inte bry mej jag kallar mej bara vegetarian skulle aldrig orka ha koll på alla namn:>

[TrevorS]
0

Nej men ville bara berätta att det finns sådana vegetarianer. =)

snurro89
0

vet:S men ja tycker inte dem e vegetarianer

[TrevorS]
0

#24. Inte jag heller men tyvärr så har de rätt att kalla sig för det, men det är ju en variant av vegan, det är som att säga laktovegan det är en vegan som inte äter kött eller animaliska produkter men undantaget är mejeriprodukter, som mjölk, grädde.

snurro89
0

#25 Ja Gud vad du hade rätt i de du sa exakt så är de Tungan ute