Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettoff-topic
Läst 3139 ggr
[TrevorS]
0

Favoritsuhi?

Vad har ni i sushin när ni lagar den?

Creation
0

Avokado, tofu och gurka :-) Ibland också paprika.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[TrevorS]
0

# tycker du om texturerat sojaprotein?

peaches
0

Jag har aldrig provat att göra det, så vore härligt om i hade nåt recept om hur man gör :)

[TrevorS]
0

Finns många recept kommer snart ut en tävlingmed vegansk sushilåda med ett startkit

Sarah
0
[TrevorS]
0

Avokado är gott. =)

SussieSt
0

Tofubitarna gillar jag bäst… och ingefäran… mmmm… finns några bra ställen i Sthlm där de har riktiga "algrullar" och annat kul för vegetarianer… inte varit där på länge… men sist jag var på Sushi Bar Ichiban vid Norra Bantorget så var den vegetariska sushin super (undvik lunchrushen)!

Creation
0

#2 Hm.. vad är det? Skäms

[TrevorS]
0

Tofu? Det står några artiklar både här och under Vegan.

chocomian
0

Aldrig testat vegetarisk eller vegansk sushi, ingen sushi alls för den delen :P men vill så gärna testa och ska göra så fort man får lite pengar :)

Creation
0

#9 Jaså, var "texturerat sojaprotein" en annan benämning för tofu Tungan ute Det var det jag inte visste.
Men ja, jag gillar tofu. ;-)

aliciia
0

Åå, nu blev jag sugen på sushi..

Jag tycker om de med avokado, tofu och morötter/gurka :)
Får säga till mamma att göra sushi till mig (a)

Vi gör nästan alltid våran egen sushi, vi köper riset av en sushi"bar" i närheten =)

Creation
0

Apropå sushi… hur ofta brukar misosoppan man får till i restauranger innehålla fisk? Jag har ätit misosoppa i restaurang några gånger nämligen. Fick först för ett tag sen reda på att den kan innehålla fiskextrakt… :/

[Wera]
0

Aldrig pröva, men är sugen på att göra det :)

dijete
0

#13 Tänk på att extrakt är ett bara ett kemiskt smakämne, inget som kommer från själva fisken.

Creation
0

#15 Aha, så bra :-) Men misosoppa kanske kan innehålla vanlig fisk också?

dijete
0

#16 Tror inte det, det mesta som kommer i pulverform om man säger så är gjort av extrakt (tur att man lyssnade på lärarens kemilektion förra veckan,när hon pratade om innehåll)

SussieSt
0

Jag skippar misosoppan… jag tror trots allt att den innehåller fiskarom, men ändrar mig mer än gärna, men vill veta säkert först i sånt fall. :):):) Fråga de på restaurangen. De gånger jag har frågat, säger att den innehåller fisk.