Bra värden..
Var hos läkaren för ett tag sen och tog en massa prover då vi trodde att jag hade brist på något. (tyvärr mycket mer komplicerat än så..)
Men iallafall var det inget som helst fel och alla värden var helt normala (tom mycket bra HB-värde) trots att jag är och har vatt vegetarian i 3 år :) Det kändes ändå hemskt skönt. då mina föräldrar och många andra för den delen tror att man inte får i sig allt man ska och mår dåligt av att vara vegetarian.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Skönt att få höra. Hoppas dock du får reda på orsaken till att du inte mår topp!
Genomgick själv lite tester för ett år sedan (järn, olika blodvärden, sköldkörtel, mm) och klarade testen finfint.
_No way! Yes way!
Så bra att du inte hade någon brist! :) Gjorde också detta i juni tror jag, hade typ samma symtom som man har vid järnbrist. Då låg mitt hb-värde på 117, helt ok :)
Dock så har jag 111 nu .. men men… Det blir o äta mkt broccoli o spenat m.m.

Gjorde också test för ett tag sedan, orolig mamma
Allt var på topp!
Sköönt^^
Jag kollar mig varje år, blev lite irriterad när läkaren började säga "du måste äta animaliska produkter finns inte en möjlighet att du skulle ha så bra värden i så fall" sedan sa han "om man är vegan eller vegetarian dör man i förtid och får brist på massor av saker" och fortsatte med att jag kommer att bli riktigt sjuk, och kan få skador på massor av organ och liknande. Kände mig rätt så kränkt med att en doktor har fördommar.
Annars hade jag bra värden i kroppen också. =)
#5 Har en läkare rätt att säga så ? :/ jag skulle också blivit väldigt kränkt om en läkare sa så till mig!