Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etiketthälsa
Läst 3154 ggr
HannaM
0

Snäll mat

Har frågat förut för länge sen men jag gör det igen. Kanske bra med tips inför alla roliga influensor av olika sorter som drullar in såhär på hösten.

När man varit magsjuk eller bara inte är alls i balans vad som är vegetariskt kan man äta? Potatis och ris brukar ju gå rätt bra men mer? Alltså när man passerat stadiet kallt te och blåbärssoppa och vill ha något att tugga på men som ändå är snällt. Som blandkostare har det alltid varit fisk, helst kokt men vad äter man som är vegetariskt?

Saga85
0

När jag var yngre brukade mor min ge mig smörgåsrån eller (ljust) lättrostat bröd med bara smör vid magsjuka. Var snällt mot magen. Något annat tips har jag inte. Det är möjligtvis att knapra ingefära som både hjälper mot illamående och i början av förkylningar (antiinflamatoriska egenskaper är det inte bara Ipren som har Flört) - fast det kanske är mer när man är i "första" stadiet av sjukdom. Har aldrig testat det vid magsjuka, eftersom jag inte har blivit det sen jag började knapra ingefära.

HannaM
0

Jo smörgåsrån har man ju ätit ett gäng=) Var mer inne på mera mat. Alltså det där efterlängtade första målet mat.. men det känns inte sådär jättelockande att proppa i sig bönor direkt på om mage om man säger så.

Pehpsii
0

jag brukar "mjukstarta" med typ müsli och havremjölk. är rätt lätt att få i sig

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

HannaM
0

#3 Magen reagerar inte negativt på alla fibrer i muslin?

svartgronabrigaden
0

Finns god soyayoghurt med smak av hallon eller blåbär :)

HannaM
0

#5 och i pytteförpackningar med smaskig persikosmak=) Men det verkar inte finnas något som motsvarar den kokta fisken=p Det är att äta smörgåsrån och yoghurt tills man är redo att attackera bönorna igen.

peaches
0

Jag knaprar alltid på skorpor när jad varit magsjuk.

Pehpsii
0

#4 jag brukar inte ha problem med det iaf. Men jag kör en rätt så neutral müsli då utan massa russin och såna "spexigheter".

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/