Tips på god maträtt?
Hej!
Jag och min pojkvän firiar snart ett år tillsammans och jag vill laga något speciellt till oss. Är det någon som har något tips?
Det ska vara enkelt, (vegetariskt så klart :P) och laktosfritt.
Är det någon som har något tips? Jag vill laga något som är gott, känns lite lyxigt men ändå inte är allt för svårt med massa skumma ingredinser i.
Tack på för hand
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Potatisgratäng, stekta qourn/sojafileer och en god sås? Och så massa goda grönsaker till, haricots vertes är smaskens.
#1Jag är inte så förtjust i quorn faktsikt, får ALLTID det i skolan :/
Men potatisgrtäng är ju gott! Så kan man göra en mega sallad :D
Vad fiffigt!
Greetings.
Legacy Mwari.
Och så kan du göra egna biffar till. Bara att ta någon slags bönor, mosa/mixa ihop dem, blanda med lite vatten, mjöl och goda kryddor.
_No way! Yes way!

Tzayspett till potatisgratäng?
Potatisgratäng och linsbiffar?
Annars brukar jag äta potatisgratäng tillsammans med grönsaker, annars är fylld zuccini väldigt gott. =)
#3 Jag har faktsikt aldrig vågat mig på att göra såna biffar, lite fegis. Men man kan väl ta kikärter, så blir det lite falafellikt, fast ändå inte?
Greetings.
Legacy Mwari.
#4 Tzayspett? vad är det? Låter jätte gott ju :O
Greetings.
Legacy Mwari.
#6 Och Zuccini är ju så väldans gott, om man ska fylla den med grönsaker ska man steka dem först då? Och hur långe ska den var ai ugenen på vilken värme? :P
Greetings.
Legacy Mwari.
#7 Ja, kikärtor är tacksamt. Det är inte särskilt svårt. Skrev mjöl, men välj hellre ströbröd. Det är bara att mosa bönorna och sedan hälla på ströbröd och/eller någon form av vätska tills smeten får rätt konsistens (den går att forma).
När vi pratar om fyllda saker så går de ju även att köra på (stora) svampar och aubergine. Svamp: Skär loss foten, hacka och stek i några minuter med övriga ingredienser, lägg röran på svamparna och sedan skjuss in i ugnen ca 20 minuter på 220 grader. Aubergine: Gröp ur, hacka och stek i några minuter med övriga ingredienser, fyll och grädda i 15-20 minuter på 180 grader.
_No way! Yes way!
#9. Fylld zyccini brukar jag göra såhär:
Göra en stor grop i den och gröpa ut köttet som finns i den, koka ris med grönsaksbuljong, hacka grönsaker smått (t.ex. morot, aubergine, köttet av zuccinin och allt annat som är smarrigt) och blanda i lite krossade tomater och blanda ihop dem med det färdigkokta riset. Sedan fylla zuccinin och ha i ugnen 200°C i 30-35 minuter eller tills det fått fin färg.
Annars är fyllda paprikor lika gott, man skär bort locket precis som på en pumpa under halloween och gröper ut kärnorna och sköljer, sedan fyller man med samma fyllning som ovan och sätter på locket, så låter man det vara inne i 200°C i 30-35 minuter eller tills den blivit klar
#7Awsome:) Tack så mycket,låter jätte gott
Greetings.
Legacy Mwari.
#11 Ohhh låter helt underbart, blir hungrig trots att jag precis haft lunch! Ska skriva ner massa recpet när jag kommer hem!
Greetings.
Legacy Mwari.
Det tycker jag lägg gärna upp bild på maten också. =)

Finns flera trådar om tzayspett härinna kastkatt, bara att söka=)
Ja de kan jag göra :D Fast är inte ännu, den 5 december smälelr det :) men ska försöka komma ihåg :D
Greetings.
Legacy Mwari.
Tack HannaM, det ska jag göra :)
Greetings.
Legacy Mwari.
Vad bidde det?
Inte färdig ännu, har inte ens bestämt mig :P har lite beslut ångast, funderar på att prata med grabben och laga det tillsammans med honom.
den 5 december sker det, jag är bara ute i lång tid i förväg :p
Greetings.
Legacy Mwari.
Aha ja då är det lite tid tills dess, trodde det var typ snart nu. ;P
#20 mja några vecka :P Jag vill bara ha allt klart, jag gillar att ha saker planerat.
Greetings.
Legacy Mwari.