Fuskcon och broccolisås med pasta.
Äggnudlar i (varma koppen)tomat&basilikasoppa med majs och kikärtor.
_No way! Yes way!

Kikärtsbiffar, pommes, majskolv och lite grönsaker.

Pasta sallad (serverades i skolan)

Lasagne. Röda linser, keso, fetaost, paprika, zuchini, vitlök, gul lök och ost.. ja och bechamel då såklart=)
Idag åt sallad och grönsaker med grillade champinjoner och qournbitar, hade typ ingen fantasi idag ^^.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#6 Det låter megagott! Skolans sallad är lam ^^
#7 Ja det va faktiskt gott ^^.
Idag har jag ätit linssoppa :)

Bovetegröt med kardemumma, pumpakärnor, linfrön och sesamfrö. Äppelmos och havremjölk till. Lite te och mackor också. Mumsmumsfrukost.

Frukost blev sushi som killen gjorde häromdagen. Trevligt med frukost i sängen ;)
Har ätit ägg mackor och te hela dagen, till middag blir det nog ungspankaka utan bacon, med lingonsylt eller jordgubbssylt gott;D

krämig kikärts och champinjonsås till lunch med pasta och ikväll blir dte ännu mer pasta:) Iron man pasta som den heter enligt boken:)
#13. Va läskigt, jag åt det idag också, mixade kikäror och tahini och lite sojagrädde och skivade i färska chaminjoner som jag hade på pasta. =)
Pasta är så gott. =)

14# haha skoj:P
idag blev det pasta(igen) och majs snitslar:) De var jättegoda. och igår åt jag en grönsaksgryta som var jättegod men ingen annan gillade den

Igår åt jag qornfärssås med havregrädde, persilja, senap och champinjoner. Stekta grönsaker och potatis till.

Igår var det linsröra med paprika och vitlök med pasta och idag sesamnuggets, stekt zuchini, nöt och kokossås och couscous.
Är väldigt sugen på pyttipanna men misstänker att jag inte kommer orka göra det imorogn heller.
Jag var lat och orkade inte diska två pannor, så jag gjorde latisversionen - stekte upp sojafärs och lök, hällde sedan i lite vatten, sojamjölk, tomatpuré, kryddor och bulgur och kokade (tills bulgurn var klar och vattnet borta). Smakade helt ok och Saga var väldigt nöjd över att bara behöva diska en liten stekpanna 
_No way! Yes way!

igår gjorde jag scrambled tofu som snurro89 länkade till på ett annat ställe. dock så stekte jag grönsakerna innan jag började slänga ner allt annat.

Det blidde snabbnudlar…

Det ska bli potatismos med en gratäng på kikärtor och broccoli. Fantasin på topp!

det blri antingen snabbnudlar eller felix ost och broccoli soppa ikväll. Killen ska äta upp resten av min tofu mat
Frukost: Kaffe och kanelbullar
Middag: Popcorn och rödvin
Jag tror det är dags att se över mina matvanor 
_No way! Yes way!

Åh kanelbullar, ska gräva lite i frysen senare tror jag.
Bara tre veckor och två dagar kvar till Kanelbullens dag. Då ska det lukta gott i mitt hus 
_No way! Yes way!

Justja, den ska firas… vi är nere på sista bullaran i frysen nu så det är dags för nya.

Idag var en av få dagar på året när jag åt ute.. visst inte resturang men ändå=) Raggmunk i Kistas foodcourt vart middagen. Nu sitter jag med varm choklad och lite nötter och äppelbitar.
Idag är jag sjuk och ingen ork för något alls..
Så jag har bara ätit nudlar..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Frukost: Hembakt bröd med saltgurka.
Middag: Bulgurröra med squash och soja(prins)korv, med massa stark krydda. Och en tomat&färsk persiljamacka till. Mumma.
_No way! Yes way!

Grön ärtsoppa med ostmacka och det ska bli äååelkaka med vaniljsås till efterrätt.

ost och broccolisoppa till middag och till lunch vart det falafel och stuvade makaroner

Idag ska vi äta couscous med röra på mangold, mungbönor, tofu, rödlök, kokosmjölk, currypasta och spiskummin.

idag till kvällsmat så äter jag något asgott! :D
bulgur kryddad med buljongtärning och mynta, fullkornsris med sweet chilisås på, halloumi och gröna tomater stekta med salt, peppar och mynta. samt lite purjolök över dethär.
innan idag har jag ätit soygurt med krossade linfrön samt havregrynsgröt med frukt på.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Blev visst en äppel och kanelpannkaka i ugnen också….
Idag har jag vart extremt tråkig och inte orkat laga mat.
Frukost - kaffe och äpple
Lunch - banan
Middag - tomatmackor samt kall pasta med chilisås och ketchup…
_No way! Yes way!
#34 - Åh, det lät spännande! Kan man få ett recept?
Hanna

#36 haha det är inte så avancerat som det låter=) Jag har helt enkelt gjort en ugnspannkaka som jag haft i kanel och lite kardemumma och massa äppelskivor.
Couscous, falafel, filocigarrer, oliver och bröd. APGOTT!
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

vi år tofusås med spagetti:) igår…

Morötter och palsternacka i slantar, purjolök, paprika, äpple och sojakorv stekt med lite sweetchili över. Gott och enkelt.

toast med spenat och thé igår:) Sååååå gott
idag blir det PIZZA!!!!!!!!

Samma sak som i #40.. ska på träning och orkade inte laga något så det blev matlåda.
Lagom spännande sallad med gurka, tomat, isbergssallad, ruccola, soltorkade tomater och fetaost blev det idag.
Hanna

Pasta med sås med kikärtor, havregrädde, paprika, broccoli, lök och quornbacon. Sen hittade vi dom sista ensamma bullaran i frysen.

Soppträsket här kommer jag=) Igår spenatsoppa idag röd linssoppa.
I skolan fick vi vegg.qourngryta typ med ris.
Sen åt jag stekta champinjoner, qournbitar och morötter med nuddlar hemma, och lite grönsaker och sånt till.

i skolan så fick vi currysås med lite grönsaker. Här hemma blev det thaigrönsaker och sesamnuggets. Börjar bli skit trött på alla dessa köttsub. men killen vill inte äta något annat för att han gillar inet linser eller bönor. Någon som har något bra recept till honom som kan förändra hans syn på det??
idag har jag ätit glass :(
och några pommes till middag, orkade inte äta frukost lr lunch

Grönsakssoppa igår och idag Faijta sallad på max. Om de har det när ni bor så kan jag varmt rekommendera den om man saknar tacos smaken ibland!!!!
har inte haft lust för mat idag, och igår blev det ett äpple
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
I skolan blev det lite sallad och en (fettig)potatisbulle… usch och fy, mätt blev man ju inte..Dåligt när det inte finns nått "riktigt" att äta tycker jag.
Sen hemma lagade jag pasta med nån tomatgryta med qourn och lite sånt grajs :)

Pasta med avokadosås och rostade pumpakärnor och sesamfrön.

fylld paprika
Frukost: Havregrynsgröt med äpplemos och kanel.
Middag: Gjorde min favoritgryta - kokosmjölk, vitkål och quorn med röd currypasta. Testade även att tillsätta dragon, och det blev ännu godare.
_No way! Yes way!

usch har slarvat mycket med min mat.. brukar bli färdigrätter nu orkar aldrig laga mat. Igår blev det risgrynsgröt. helt veganskt. då jag aldrig har mjölk i gröt:P
#56 Jag skippar också mjölk. Mjölk i gröt gör ju att den goda grötsmaken blir mindre och så svalnar gröten snabbare ;P
_No way! Yes way!

57# eller hur!!
nu ikväll blev det lite omelett och se grönsaker och annat ifrån växthuset. annars blir ju allt förstört:(
Firade mor idag, och lagade ovo-vegetarisk middag till hela familjen.
Portabellosvampar fyllda med tofu, purjolök, squash, morot och svamp samt med lite riven sojaost (gouda). Och en majs- och chilipaj = Krossade tomater, svarta bönor, paprika och selleri med ett majsmjölspajtäcke och riven sojaost (gouda).
Egentligen skulle jag ha gjort en tårta bestånde av marängbotten, kokosgrädde och hallon. Dock ville kokosmjölken inte samarbeta (det fanns inget tjockt "gräddlager" i burken, trots att det inte var light och att den var oskakad samt stått i kylskåpet…). Blev nödlösning - blandade ihop lite kokosmjölk, sojagrädde och hallonsylt och smetade på marängbotten.
_No way! Yes way!
Det blev nån tomatsås-qourn-gryta med patsa.

jag gjorde en senapsgryta som fanns på maxis recept fast då var det kyckling och bacon i men jag gjorde med vanlig quorn istället
Ska göra veganska pannkakor som frukost nu iaf :)
Blev middag på cafe Mums idag. Jag frågade om soppan var vegansk (tomatsoppa, och ja), och därefter undrade tjejen i kassan om jag ville ha en macka med tofu och mjölkfritt smör istället för den tillhörande ostmackan. Till efterätt delade jag en vegansk rabarberpaj med sojaglass. Gillar mums 
_No way! Yes way!

Pasta med avokadoröra

sallad som jag köpte på maxi
Frukost: Mannagrynsgröt med kanel och socker
Lunch: Raggmunk med bönröra
Middag: Linsstroganoff med ris, majs och sallad
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

kaffe, macka med linsgryta och b-jäst, flingor med sojamjöl och hallonsylt.
ris, tomat, vitlöksdressing och stekt hot chorizo<3
sen ska det bli kaffe som bara den, potatisklyftor och bönbiffar, chips och mintchoklad 
Frukost: Bönburgare med bröd o sallad
Mellanmål: hönökaka med tofuost o tomat + pumpafrön o cashewnötter
Middag (sen): Två tzayrullar från Jonsborg ^^

Svampnudlar deluxe=p Med torkade trattkantareller, hackade champinjoner och svampfond.

Stuvade mackaroner, sojakorv och kokta morötter och ärtor.
Nyss: Två falafel med smarrig sesamsås! :)
Slängde in kålrot och rödbeta i ugnen, kryddade med vitlök, riven sojaost och dill. Mums.
_No way! Yes way!

Toretellinimed ricotta och basilika
Soppa med bulgur, squash, lök, ärtor, tomat och kryddat med vitlök, dragon, basilika, sweet chilisås och säkert mer.
_No way! Yes way!
Brunch: Grönsaksbiff med bröd, grönsakssallad o senap.
Kvällsmat: en limpa bröd :P
Dagens frukost… Idag blev det stekta ägg och bacon, till detta servades kesofyllda paprikahalvor och en liten sallad med bland annat gurka, tomat och fetaost, lite svartpeppar, salt och några stänk vinäger/olivolja. Idag fanns kaffe, te och juice som dryckesval. 
Lunch/arbetsmat - stekt tofu m. tomat o krydda
Middag - falafel i bröd m sesamsås ^^
#78 Finns vegetariska (soja?)"bacon".
_No way! Yes way!
#79 Jahaa, ah den jag gissar på är en från hälsokosten? :P Typ mer som en "skinka" på mackan för mig då… :P Och små "bacon"bitar man steker från Hälsans kök kanske? :)
Idag har jag ätit ett glas hallon/blåbär smoothie och en ostsmörgås på ett café. + popcorn och godis. Biokväll, haha :)