Nya produkter i handeln?
Hej, jag jobbar med att utveckla vegetariska produkter i handeln och skulle vilja ha lite input ifrån alla konsumenter. Vad saknar ni i butikshyllan i de vanliga butikerna när ni handlar? I första hand tänker jag på färdiga måltidslösningar men här finns alla möjligheter att påverka =)
Tacksam för alla synpunkter!
Åh så bra hehe! :)
För någon veckade sedan vela jag ha pyttipanna och vela köpa en färdig, men alla innehöll kött - utom två små påsar med massa olika grönsaker i. Den här från Felix fanns.
Jag skulle vilja se en pyttipanna med bara potatis och ev. ex. med sojakorv/qourn i och så får man om man vill blanda i annat.
Ex. en sådan här, men byt ut köttet mot soja elr qourn.
Jag letade dock bara på Ica eftersom det är den enda mataffären som finns hos mig ^^

Torkade sojaprodukter! Finns på vissa coop men det är mycket svårt att hitta. Visserligen ingen färdig måltidslösning men ändå=p
Sen färdiga mackor! Jag äter ost men hittar ändå aldrig någonting i stort sett. Små ynkliga frallor med en paprikabit och två skivor plastsmakande ost. Inga större mackor med roligare pålägg alls. Skulle vara gott och bra om det fanns med tillexempel hoummus på så veganer också kan få köpa mackor, och vi som inte vill käka kött kan få lite variation.
#1 Det finns quornpyttipanna.
_No way! Yes way!
Mer vegetariska pålägg! Typ något "skinkalikt" fast gjort på sioja eller något sådant. GHitatde det i en hälsokost för massa år sedan men det kostade skjortan!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#2 Håller med, fler variationer på mackor! :o Hittar aldrig något!
Ost utan Löpe tack :____: letade i Gbg här om dagen, och det fanns en enda ost utan Löpe som smaka vidrigt, hemskaste osten jag smakat på länge. Finns ju ingen ost utan Löpe. Vrf måste det vara Löpe i?
#4 Vi brukar köpa skinkor (två sortes) på Hälsokosten dock väldigt dyra. Så ja fler pålägg, "skinkor" och sånt.
#3 Har inte sett någon… ;/
#5 Du kan ju fråga runt i olika affärer om de kan ta in? Eller hålla utkik efter denna: Quornpytt
_No way! Yes way!
#6 Ska göra det :) de har nyss börjat ta in olika biffar och korvar, köttbullar men mera från det märket så den kanske kommer in snart hos oss då! :)
Något nytänkande. En färdigmatstallrik med några klyftpotatisar, lite tråkiga grönsaker och sojabiff känns inte så värsta kul.
Lite olika goda soppor kanske.
Grytor på cocosmjölk/sojagrädde med grönsaker etc tillsammans med ris.
Olika pajer.
Färdiga vegetariska/veganska efterrätter, annat än det fruktpajerna som finns i affärerna nu som är gjorda med vegetabiliskt fett.
Helt nytänkande var det kanske inte, men för färdiga veganska/vegetariska rätter så var det nog de..