Julartikel.
Vad gillar ni för mat till julen, hur ska ni fira julen, skriv lite hur nu brukar fira så blir det lite lättare att få fram en bra artikel. =)
Köttbullar gjorda på tofu och veganjansson brukar det bli iaf… Fler grejer beroende på hur mycket tid och ork jag har. Veganjansson gör jag med strimlade norialger i.

Nice, vi är ett kompisgäng som brukar ha traditionellt svenskt julbord ala vegan. Sill, janson, skinka etc etc… mycket sojakött etc den dagen. Knytkalas.
Jag hatar julmat.. ^^ och ingen orkar anstränga sig för att jag ska få nått jag kan äta. Få oftas bara ta med nått jag gjort själv och steka, men orkar inte bry mig så mycket.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Men att göra griljerad kålrot är grymt enkelt och är inte så mycket jobb med det heller och lägga in saker är inte så svårt heller. Tänkte även komma med lite nya recept på min blogg också.
Inlagd sparris eller inlagd aubergin åt jag för något år sedan. =)
Jag testade på griljerad kålrot för första gången förra julen (hade aldrig ätit kålrot innan) - och det kommer definitivt att bli en favorit i repris 
_No way! Yes way!
ja griljerad kålrot älskar jag. =) Äter det lite då och då inte bara på jul. =)
Vad tycker ni är intressant om julen så jag vet lite mer vad jag ska ta med?
En sak jag egentligen inte bryr mig så mycket om, men som kan vara intressant att få veganska tips om - hur man färgar t.ex. marsipan rött utan att använda sig av löss.
_No way! Yes way!
Väldigt starkt koncentrerad rödbättsaft tror det går att köpa på ica men ska se om jag hittar något recept..:) annars blir det rosa. ;P
Tofupuckar (recept från Djurens Rätt), Janssons frestelse (vi brukar göra utan anjovis)… Lite dåligt med fantasi just nu ^^ Äter fisk så det har blivit en del lax (kall- och varmrökt) genom åren men i år tror jag det blir helvegetariskt :P
Har planerat testa Linspastej i år, den verkar god :)
#8 Är röd karamellfärg löss…?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#10 Jag har ingen koll på alla hushållsfärger, men på t.ex. Dr Oetkers hemsida står det svart på vitt - "Röd hushållsfärg: Den naturligt röda färgen kommer faktiskt från en lus, Cochinillusen som lever på Kanarieöarna. Denna röda lilla lus sätter färg på både godis, läppstift och marsipantomtar."
_No way! Yes way!
En del karamellfärger är det finns ett märke som inte är från djur utan helt vegetabiliska. Vet dock inte namnet jag brukar använda kryddor för att färga eller t.ex rödbeta för att få rosa/röd färg.
Ska leta lite om det
#11 #12 Okej, tack :)
Intressant att se vad du får fram.
Mvh Felicia
Nu är en artikel på g och skrivs, så ni är medvetna om det och FeliciaS du kommer bli riktigt glad när du läser den. =)
artikeln är publicerad.
#15 Vad skoj :) Ska läsa den på momangen!
Mvh Felicia