Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettmatprat
Läst 7127 ggr
svartgronabrigaden
0

Friterad tofu?

Hej veggokamrater

Tänkte fråga er vilken tofu (hemmagjord eller köpt) göres sig bäst att fritera? Ska jag frysa tofun först - eller går det fritera direkt från kyl?

Har endast gjort med hemmagjord tidigare, vilket var en success! Dock ska jag ha friterad tofu med mig till arbetet på Torsdag - och har ingen lust göra själv.

[TrevorS]
0

Oj det tog tag innan någon svarar, såhär brukar jag göra när jag ska fritera tofu (gillar egentligen inte tofu men friterad tofu är supergott).

Om du följer receptet som finns på min hemsida på hur du gör tofu och följer det till pricka så fungerar den bra att fritera, jag brukar steka den först i någon minut tillsammans med kryddor innan jag friterar, däremot om du ska ha frityrsmet kan jag rekomendera köpt, glöm inte av att skölja av den (annars finns en risk för en besk bismak)

svartgronabrigaden
0

Ah, jag har redan testat nu - resultatet blev mücket gott.

La bara i Kung Markattas tofu i oljan (använde raps) - smaken blev superb!

Frityrsmet - vet att Zeta säljer en (vegansk), fast rätt så dyr :o

[TrevorS]
0

Köpa frityrsmet? Visste inte ens att man kunde köpa det jag har alltid gjort egen frityrsmet, kostar inte så många kr, kanske 2-3 kr eller något. ;P

giffan
0

Vad är tofu? för en som inte vet.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
0

Hittade en artikel om det, så nu vet jag… på ett ungefär.

~ Anneli ~ 

svartgronabrigaden
0

Sojabönor man pressat ihop till en ostliknande massa. Smakar gott med rätt krydda :)

giffan
0

#67 Jo jag hittade en artikel om det här på iFokus.

Ska se om jag kan hitta det där jag bor, för jag vill gärna pröva.

~ Anneli ~ 

Sarah
0

brukar finnas i de flesta kyldiskar, smakar ingenting i sig, men med rätt kryddor är det mums.