ICAs egna vegetariska
Någon här som har provat?
Jag gjorde det förra veckan, både färsen och filéerna, och kan inte påstå att det var en vidare hit. Speciellt inte färsen, men filéerna funkar helt okej. Kommer nog inte fortsätta köpa det i alla fall.
Jag gillar inte Icas vegetariska mat. Prövat deras korv och filebiffar - usch säger jag bara, deras färs är dock helt OK. Jag brukar annars bara köpa från Hälsans kök och något annat märke, typ "Qourn" :) Det är goda grejer (y) haha

#1 Nej, det är någon speciell smak på deras mat.
Har jag aldrig hört talas om ens. Är det något nytt eller bara för att jag bor på landet? :P

#3 Tror det är ganska nytt, men jag bor också lite på landet, haha :D
Jaha, men om det ändå smakar skit kanske det är lika bra att man slipper bli varse. ^^
ICA's sojafärs har tydligen fått väldigt bra kritik och många som gillat det. Vet dock inte, de kommer inte ta in här där jag bor för de säger "det finns inte många vegetarianer/veganer här". Det roligaste är att jag känner 6 vegetarianer och känner till en 20 vegetarianer det borde finnas fler!!
Det känns som om jätte många vegetarianer gör sin egna mat (alltså ex. mkt champinjoner, grönsaker, grytor osv) men jag (hela min familj) äter som de som äter kött bara att vi tar bort köttet och har en biff eller något som vi köpt (Icas, hälsans kök, Qourn etc) och det har funnits där vi handlar hela tiden, fast nu har de ju kommit fler sorter.
Bara vi som gör det? köper ni färdig veg mat eller gör ni för det mesta all mat själv?

#6 Jaså? Ja, smaken är ju som baken :)
Det är ju dumt att de inte tar in det för att det inte skulle finnas så många veganer eller vegetarianer. Det finns ju de som äter kött som kanske vill äta sojafärs också :)x
#7 Jag köper för det mesta endast qournfärs eller qournbitar, annars brukar jag göra mina små biffar och det själv.
#8 Absolut, vet en hel del personer som äter kött men brukar ändå köpa ex. veg nugets, schnitzel m.m
#7 Jag köper nuggets, quornfärs och soyakorv. resten gör jag själv. :)