Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikett: recept-övriga
Läst 2896 ggr
KastKatt
0

Vegetariskt på julbordet?

Jag letade runt ltie men hittade inget liknande inlägg, fast kan ju vara så att datorn krånglar som vanligt.

Men har ni några tips som man kan ha på julbordet? Det närmaste skina jag ätit var någon rotfrukt som hade varit i ugnen med senap och ströbröd på, den var god och smakade lite juligt.

Skriv gärna era egna tips och recpet!

(jag är kanske ute väldigt tidigt, men bättre att vara ute tidigt än sen!)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[TrevorS]
0

Håller på att skriva en artikel för tillfället, under vegan så finns det en lista på vanlig julmat och länkar till olika rätter och det kommer flera recept hela tiden. Foten i munnen

http://vegan.ifokus.se/Articles/Read.aspx?MessageId=fd9206ef-e8cc-4b96-9755-e3d4f4b99bb2&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

KastKatt
0

okeyokey :) tack så mycket :D

Greetings.

Legacy Mwari.

[TrevorS]
0

Det kommer en till artikel här inom kort också, ni har andra önskningar här på artikel och letar fortfarande lite fakta. =)

KastKatt
0

Okey vad bra ;) Då ska jag kolla lite mer när jag kommer hem och skriva upp det som jag tycker verkar intressant

Greetings.

Legacy Mwari.

[Wera]
0

Vi brukar äta två olika potatisgratänger, små "prinskorvar" av soja (från Hälsans kök tror jag), en hemgjord rödbettsallad med äpple i (mums!) soja korvar ("vanliga"), soja köttbullar, sallad, och säkert något mer som jag inte minns..

Risgrynsgröt kan funka också men ingen i min familj är så förtjust i det… I år blir de dock annorlunda, efetrsom jag ska till farmor med min syster istället. Vi ska antagligen äta Kroppkakor! Mumsigt värre tycker jag, hehe :) det kanske inte är något man "brukar" äta på julafton? Men annorlunda är kul ^^

KastKatt
0

#5 Mmmmums! Jag funderar på att göra en potatisgratäng i år faktiskt, eventuellt med lite chili i för det är riktigt mumma!

Rödbetsallad med äpple lät gott, hur glr du den då?

Greetings.

Legacy Mwari.

[TrevorS]
0

nu har artiklen kommit upp. =)

KastKatt
0

Okey, då ska jag kolla :)

Greetings.

Legacy Mwari.

Lore
0

Då hälften av dem som är med på vår jul är vegetarianer så bestämde vi oss för att hålla en helgrön jul i år. Vår meny ser ut som följande:

Vegetarisk sill med hembakt bröd
Rullader med ägg och rödlökssallad
Mini pajer med fetaost
Mini pajer med pesto och hela pinjenötter
Potatis gratäng
Vegetariska prinskorvar
Vegetariskköttbullar
Vitkål, grönkål och rödkål
Bulgursallad
Vegetarisk julskinka
En massa hembakade bröd
Och en massa olika ostar

Och sedan till efterrätt istället för gröt så gör jag en grymt god saffranspankaka.

Namme namme!

Jag har säkert missat något men detta är i stora drag.

www.urmoderjord.se

KastKatt
0

#9n Det där lät verkligen underbart! Funderar på att göra någon morotsgratäng, hmm. känner att jag börjar bli stressad över vad man ska laga. Julen närmar sig med storsteg!

Greetings.

Legacy Mwari.

Lore
0

Gör som min frus kolega gjorde en jul:

Han sa inget!

Barnen satt och tittade på tv och plöttsligt kom kalleankas jul på. De glodde på honom och frågade: Pappa är det julafton idag?

Var han nickar till svar.

Barnen blev minst sagt skärrade för livet.

Long storry short. Det hela slutade med att de beställde hem pizza.

Ingen julstress där inte. :-b

www.urmoderjord.se

KastKatt
0

#11 shiet! Hahaha, jag sterras som en glaning typ två veckor innen jul. Läskigt :P

Greetings.

Legacy Mwari.