Böcker
Har funderat länge på att prova att äta vegetariskt. Men jag hittar inga bra böcker att följa, tycker att det har varit så invecklade ingredienser. Har ni några tips på enkla vegetariska kokböcker??
Jag tycker att kokböcker öht brukar vara fulla av recept där det är alldeles för mycket ingredienser och endast innehåller något enstaka guldkorn..
Testa att leta efter recept på nätet istället? Ett tips är att omvandla de rätter du redan brukar äta till vegetariska.
vi har en bok som heter typ "kärlek timjan och oliver" elr nåt i den stilen (orden kan vara omkastade…), där är det lite vegeetariskt, men inte allt.

Den absolut bästa tycker jag är rutiga kokboken, den ger goda grunder och näringslära. Sen håller jag med om att det är en bra ide att göra om de recept du brukar äte till veg. Eller kolla under recepten här ;)
Stora Vegetariska Kokboken tycker jag är en bra bok. Sen kan man ju alltid utesluta vissa grejer, som vissa kryddor eller byta ut mot andra bönor/grönsaker. Man får testa sig fram helt enkelt.
_No way! Yes way!
Tack för era svar. ska låna dessa böcker.
Du kan ju gå till biblioteket, där brukar de ha datorer man kan söka efter en bok, då kan du söka på grön mat, vegetariskt, vegetarian, veg, gröna mål, finns en del böcker. Har nämligen kollat på dem själv. :)
Jag använder sällan kokböcker, bättre recept på internet! :) Sök runt på google. www.matklubben.se där finns också recept dock inte bara vegetariska men jag brukar ta bort köttet från ett recept och lägga i tofu, soja eller qourn.