Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettoff-topic
Läst 3002 ggr
[TrevorS]
0

Favorit till våffla?

Vad vill ni ha på era våfflor?

Sarah
0
[Wera]
0

Vispgrädde med jordgubbsylt såklart ;)

Saga85
0

Jag är inte så mycket för våfflor. Visst att det är gott, men jag mår illa efter en bara för att det är så fett. Däremot så var det väldigt gott när en vän gjorde en matigare variant - spenatvåfflor som serverades med chilichampinjonröra.

[TrevorS]
0

Spenatvåfflor är supergott har jag också testat att göra en gång. Men beror på hur man gör våfflorna jag tycker inte om när det dryper fett. Tycker du ska testa mitt recept på www.metrobloggen.se/ekorre finns flera varianter på våfflor med havre, vanliga med bakpulver, jäst och liknande. =)

Jag gillar sirap på mina. =)

isabelle_
0

Jag håller med Saga totalt, så fett ^^

[Wera]
0

Upptäckt att våffla utan något på är godast =) inte lika fett och sött då :D haha

[TrevorS]
0

Ni måste testa mina recept. Bara 1-2 msk margarin i som även kan utbytas till olja. =)

www.metrobloggen.se/ekorre

spiritedaway
0

sambon brukar göra med ost. Och det är helt okej.

När jag väl äter våfflor blir det med sylt och grädde. Dock kan det då vara lite extra gott att äta en med ost eftersom det annars blir för mycket sött :P

[TrevorS]
0

#8. Matvåfflor tänker du på? Det brukar vi göra här också när vi blir tröttna på våfflor gör vi havrevåfflor. =) Jag älskar när det är sött. =)

spiritedaway
0

#9 Om dom kallas så, så ja Tungan ute

[TrevorS]
0

Om man äter den till efterätt eller med söta saker på (som sirap, socker, glass) är det vanliga våfflor. Har man ost i/på, spenat i eller liknande är det matvåfflor.