Världens mest kända vegetarian...
och nykterist!
Han är ju den kändaste människan i hela världen, inte bara vegetarianen..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Han var inte vegeterian, utan mer lacto/ovo/pesciterian. Har f;r mig att han 'ven mumsade kyckling. Hans dietist tillsatte även benmärg från nötkreatur i kosten, för det ansågs vara stärkande.
Jodå, han var vegetarian och varken rökte eller drack alkohol i någon form.
Njae, han åt mestadels vegetariskt, men avstod inte helt från animalier.
Wikilänken visade även mitt påstående med benmärg i hans kost. Bnemärg är väl knappast vegetariskt? ;)
Jag tycker Hitler ska få den respekt han förtjänar, men någon vegeterian var han inte. Animalier är just vad det är.
Jodå, huvudbilden av honom från den länken är - att han var vegetarian, nykterist, ickerökare och förespråkade vegetarianism. Det är bara att läsa vidare i källorna och verifiera
Svartgronat, det verkar som om länken påvisar att Hitler var flera olika saker och bland annat även även vegetarian.
Men man är inte vegeterian om man äter animalier.
Svartgronat, tolkar jag dig rätt?!? Du menar att man är inte och kan aldrig bli vegetarian om man tidigare i livet ätit animaliskt? hua… (Mao är jag numer köttätare, otäcka tanke) 
Trollar du nu, eller är du seriös?
Jag trodde böjelsen "äter" i kontexten syftade på samtida handling. Äter man djur, är man ingen veg.
Hitler påstods vara lakto-ovo veg, dock åt han hela sin livstid mer eller mindre rätter med fisk, eller animaliska tillsatser (benmärg osv).