Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 5504 ggr
Calmare
0

Världens mest kända vegetarian...

alexia27
0

och nykterist!

Clariiz
0

Han är ju den kändaste människan i hela världen, inte bara vegetarianen..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

svartgronabrigaden
0

Han var inte vegeterian, utan mer lacto/ovo/pesciterian. Har f;r mig att han 'ven mumsade kyckling. Hans dietist tillsatte även benmärg från nötkreatur i kosten, för det ansågs vara stärkande.

Calmare
0

Jodå, han var vegetarian och varken rökte eller drack alkohol i någon form.

svartgronabrigaden
0

Njae, han åt mestadels vegetariskt, men avstod inte helt från animalier.

Wikilänken visade även mitt påstående med benmärg i hans kost. Bnemärg är väl knappast vegetariskt? ;)

Jag tycker Hitler ska få den respekt han förtjänar, men någon vegeterian var han inte. Animalier är just vad det är.

Calmare
0

Jodå, huvudbilden av honom från den länken är - att han var vegetarian, nykterist, ickerökare och förespråkade vegetarianism. Det är bara att läsa vidare i källorna och verifieraGlad

alexia27
0

Svartgronat, det verkar som om länken påvisar att Hitler var flera olika saker och bland annat även även vegetarian.

svartgronabrigaden
0

Men man är inte vegeterian om man äter animalier.

alexia27
0

Svartgronat, tolkar jag dig rätt?!? Du menar att man är inte och kan aldrig bli vegetarian om man tidigare i livet ätit animaliskt? hua… (Mao är jag numer köttätare, otäcka tanke) Rynkar på näsan

svartgronabrigaden
0

Trollar du nu, eller är du seriös?

Jag trodde böjelsen "äter" i kontexten syftade på samtida handling. Äter man djur, är man ingen veg.

Hitler påstods vara lakto-ovo veg, dock åt han hela sin livstid mer eller mindre rätter med fisk, eller animaliska tillsatser (benmärg osv).