Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettrecept-varmrätter
Läst 7069 ggr
emmaostlind
0

Hermans gratäng!

Jag var och käkade på Hermans restaurang i Stockholm och de serverade GALET god mat! Är det någon som har receptet på deras bröd (något med rosmarin) och gratängen med squash. Det var det godaste vego-målet jag har ätit sedan jag blev vegetarian för en dryg månad sedan.

[TrevorS]
1

Inte just deras recept tror inte de vill dela ut dem men om du förklarar lite mer om brödet ska jag fixa fram ett bra recept. =)

Jobin
0

Kul att höra! Jag jobbar helgerna där. Brödet du tänker på var foccacia. Det är vanligt vitt bröd med nerstuckna svarta oliver, penslat med olivolja (före & efter gräddning) och grovt salt strött på.

Det lagas ingen mat efter recept på Hermans så du får nog prova dig fram eller leta recept på liknande saker och experimentera.

emmaostlind
0

Här har jag inte varit inne på länge. Beklagar att ni inte har fått svar. Märkligt att jag gillade brödet om det var oliver i det. Jag HATAR oliver. Jag tror faktiskt inte det var oliver i brödet just den dagen. Då hade jag inte ätit fyra bitar av det :D.

#2 Kul att du jobbar där. Vi blev så lyckliga av den lilla skylten med mitt namn på som restaurangen hade gjort. Den tog vi hem som souvenir. En så enkel grej som är så god service. Fem stjärnor till er!

Kram från Emma

[TrevorS]
0

Haha, angånde mitt inlägg, jag skrev i fel inlägg. Ber om ursäkt.Obestämd

emmaostlind
0

Jaså, det hade jag aldrig trott! Det lät som att det var ett svar på det jag skrev :). Men okej, du är ursäktad!