Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettrecept-övriga
Läst 9871 ggr
[allelkpg]
0

Att göra Tzay?

Hej!

Är det någon som vet hur man gör tzay själv? Jag är helt galen i det men det är ju så dyrt att köpa…

Har kollat runt som tusan utan att hitta ett, det verkar ha funnits en tråd här om det men den är raderad av moderator.

Tacksam för hjälp!

[TrevorS]
0

Det finns i en annan tråd här under vegetariskt.

[allelkpg]
0

Har du lust att länka? Jag hitta bara en som var borttagen..

[TrevorS]
0

Aha såg det.

Tyvärr kan det bli lite svårare då. Men måste det vara just tzay? Finns andra goda köttersättare man kan göra själv, tofu, seitan m.m.

Jag håller på att laburera till ett nytt "kött" som är hur god som hellst, men vet inte hur stor skillnad det är på tzay och den eftersm jag aldrig ätit tzay i hela mitt liv och känner mig inte så lockad heller.

[allelkpg]
1

Har du något tips på gott vegokött som inte är seitan, soyakött eller tofu så tar jag gärna emot det, vore kul att testa något nytt.

Om du inte ätit tzay så måste du testa det, det är guds gåva till veganen!! Enda problemet är att det är dyrt som fan så det vore gött att kunna göra det själv…

[TrevorS]
0

Ett bra tips är www.metrobloggen.se/ekorre där finns det hirsbollar, majsbullar/biffar morotsbiffar/bullar, linsfibbar/bullar och massor av fler köttersättare.

[TrevorS]
0

Auberginebullar kan jag rekomendera de är supergoda. =)

Suzi
0

Men varför är den tråden borttagen? :S

Jag hade ju tänkt att göra det idag!Gråter

Suzi
0

Bara undrar, varför togs tråden bort?

dijete
0

#8 Det är bara att maila sajtvärden/medarbetarna..

Eija-69
3

Har köpt en förpackning med frysta tzai-spett.

Hur tillagar man dessa?

Måste man tina upp hela förpackningen? (det ser ju rätt svårt ut och endast bryta ur det antal man vill ha).

Om man tillagar alla spetten, hur länge håller sig de andra i kyl då?

Blev så nyfiken på och testa tzai när man bara läser positiva kommentarer om hur gott det är.

Sarah
1

Vilken tråd är borta?

emmaostlind
0

Jag brukar köpa tzay-spett i delin på PrisXtra (Fridhemsplan, Stockholm). Riktigt gott. Har aldrig reflekterat över att man kan göra det själv dock.

[Linxter]
0

# kan man göra egen tofu? Hur gör man det?! :D