Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikett: recept-varmrätter
Läst 4683 ggr
Abico
0

Flygande jakob - recept hjälp

Recept från ica.se
Imorgon hade jag tänkt bjuda familjen på Flygande Jakob (jag har varit så sugen på det i flera dagar nu ^^) veggostyle och skulle behöva hjälp att byta ut de köttigare ingredienserna…

Flygande Jakob

Ingredienser
Portioner: 4

1 stekt eller grillad kyckling (Tänkte ta qournbitar här)
1 pkt 150 g bacon _(Vad använder jag istället för bacon?)
_200 g champinjoner färska eller 1 burk ca 200 g skivade
2 dl grädde (Mjölkfri grädde)
1 dl crème fraiche (Mjölkfri crème fraiche)
½ dl chilisås eller ketchup
2 bananer
½ dl salta jordnötter

Hanna 

Sarah
0

Måste du ha ngt baconigt? Vart bor du? Det finns ju veganbacon men mest i storstäderna kan jag tänka mig.

Milka
0

Om det inte finns vegbacon där du bor så fungerar flygande jacob precis lika bra utan :)

Abico
0

Jag kikade efter veganbacon i affären igår men såg inget och har inte sett det tidigare heller i andra affärer så det finns nog inte.
Jag kör utan bacon då :)

Hanna 

Sarah
0

Det brukar inte finnas i vanliga mataffärer, utan snarare i små asiatiska butiker, eller rena vegbutiker.

LinaN
0

JAg reagerade starkt på priset på ica maxi's veggo baconbitar, 31kr för 250 g. Jag köper ju för tusan en påse quornfilé för 34kr och det är mellan 750-1000g i den.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

anebit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt Veggo bacon på hemköp men jag har inte hunnit prova dem än.  Ok !  vet inte vad dom kostade men kan ju var kul att prova.  Man behöver ju inte äta så ofta.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Abico
0

Flygande Jakob gör jag utan tvekan igen! Hela familjen åt flera portioner var och sa inte ett knyst om saknaden av kött *yay* :D

Hanna 

emmaostlind
0

Nice, det kanske är något att ta efter då! Jag har köpt veg-bacon på Coop Konsum i Sundbyberg. Lite dyrt, som någon nämnde, men smaken är det inget fel på!

[TrevorS]
0

Ville bara lägga mig lite i att baccon finns, såg att folk han före. Jag har ett recept på hur man kan göra själv genom att mixa aubergine och vetegluten och in i ugnen ett litet tag. Sedan bara att steka, har inget dirrekt recept eftersom jag aldrig skriver ner exakta mått tyvärr.

Annars finns det bra internetbutiker, finns "vakumförpackade" strimlor eller vad de kallas för, används istället för baccon eller skinka på smörgås. De behövs inte frysas heller. Kan dock inte minnas namnet, vet att jag även köpte dem en gång i Göteborg på Gröna Boden.

EDIT: även köpt på ECO-store