Dagens mat 7
Ja nu var det dags för nytt kände jag=) Vad har du ätit för något smaskigt idag? Bilder ger bonuspoäng!

Hm.. jag gömmer mig och skäms lite och erkänner att jag ätit mannagrynsgröt, igen!
Jag har ätit pannkakor med mina vänner som sovit över. På pannkakorna vart det äppelmos, kanel & socker. Eller också vaniljyoghurt och hallon.

#1 :)
Två kokta ägg från grannen och ingefärste

Ok.. jag kan väl säga att jag är sugen på mannagrynsgröt men jsut nu sitter jag med te och ostmackor.
Fick frukost på sängen (=vännens soffa) i morse: Kaffe, te och apelsin- och ingefärsmarmeladmackor.
Middag + efterrätt + mellanmål + kvällsmat: Tacos med vegfärs och en massa grönt. Och tofuglass med blåbär och hallon.
_No way! Yes way!

Inte ätit någon mannagrynsgröt idag! Däremot serverades det pasta med sojafärssås.
Igår åt jag tacos. :)
Idag har jag bara ätit en liten tallrik med vaniljyoghurt, usch vart jätte mätt haha.

Ehm.. riskakor. Men jag är sugen på mannagrynsgröt. Och kokt ägg faktsikt.

Nya favvomaten är en tomat, en avokado några oliver och pepperoni hackat och stekt. I med ett ägg och lite salt.
Hemmagjord pizza med lite allt möjligt på :P
Fick anpassa maten idag pga jag inte kan tugga riktigt (ny läppiercing): "Färs" bestående av mosad falafel, krossade tomater med chilismak, lök och zucchini, och krossade tacoskal.
Och en burk krossad ananas.
_No way! Yes way!
Indisk linssoppa med lite thailändsk touch (kokosmjölk)

Stekt tofu och grönsaker. Ärtpure till.
Någon sås/gryta på tomat, champinjoner, qourn filéebitar, lök, kryddor, grädde, tänkte ha i kidneybönor men glömde.. åt det med ris.
Mallorcina soppa med couscous :) En soppa mamma gör som man gör i Mallorca, med blomkål, någon slags "kinasvamp", spenat och andra gröna grönsaker.
tacos :)

#17 Bra mat! Haha :)
En maffig soppa på diverse rotfrukter, linser och quinoa. Tack vare rödbetorna blev den rosaaktig. Passade finfint till filmen vi såg - The Princess Bride.
_No way! Yes way!

Nu har jag för en stund övergett mannagrynsgröten (även om jag är sugen) och har övergått till yoghurt med flingor.
Frukost: Flingor, yoghurt och lingongrova med smör och ost.
Lunch: Lättsaltade chips och godis ;) Glamoröst!
Middag: Pannkakor med äppelmos, kanel och socker.

Pimpade snabbnudlar :) nudlar med vegobitar spenat och oliver.

Yoghurt och flingor… fantasi är inte min grej just nu=)
Frukost: Rostbröd, gruska, ost och smör.
Lunch: Makaroner, ketchup, smör och hamburgedressing (haha)
Middag: Potatismos, schnitzel, blomkål, bostongurka och ketchup :D
Linssoppa! :)

Igår åt jag faktiskt varm lagad mat.. duktig Hanna=) Sojafärssås och mackaroner. Om orken infinner sig idag ska det bli något med zuchini och kikärtor tror jag.
Potatissallad, som smakade skit =)
sitter här med en hallonpaj brevid mig, som jag snart ska äta lite på :]
Dagens mat: Wook, ris och tofu!

#28 Det där såg inte dumt ut=)

Det står en tjockpannkaka i ugnen och väntar på mig=)

Nu är jag så pank att det blir mat på det som finns, just nu en sallad på avokadp, tomat, oliver, selleri och sojabitar blandat i pesto:)

#31 Välkommen i klubben=p Lever just nu på pannkaka och potatisrätter. Knäckebröd med smör på är också gott=)

pannkaka var lunchen :)

Mumsigt värre=)
Idag har jag faktiskt ätit riktigt hela dagen. Mäkta stolt.
Frukost: Blåbärssoyghurt med tranbärs- och pumpamusli.
Lunch: Pytt gjord på diverse rotfrukter, squash, svamp och kikärter.
Mellanmål: Kaffe och fruktsallad.
Middag: Chili sin carne med bulgur.
_No way! Yes way!

Är det våffeldag så är det=) Mums
#36 Är det våffeldag idag? Har jag ju helt missat :O
_No way! Yes way!

#37 Min gode make som gjorde våffelsmet påstod det.
Scheisse, då borde jag ju ha gjort spenatvåfflor istället.
_No way! Yes way!

Löjligt pank och äter mig själv ur kylen och skåpen nu :) Häromdagen blevdet "pannkakor" på vatten och mjöl och havregrädde :) med lite riven morot i… med mycket sylt gick det.

#40 Vi har mat hemma för tillfället=) Har du vägarna förbi så bjuder vi.

Tackar :)
Blåbärssoppa och cola är det enda min mage accepterat någorlunda idag. Magsjuka suger…
_No way! Yes way!
Och nu är man förkyld *mutter mutter*
Frukost: Anti-förkylningsgröt - Havregrynsgröt med citronhavssalt, ingefära och honung.
Lunch: Veganska plättar med honung och kardemumma.
_No way! Yes way!

jag dippar morötter i vitlöksmarinad… lite konstigt men slinker ner
Friterade linsbollar, ris, cuttysås med grönsaker =)

grillade igår!!! första gången, tofu, majskolvar, hackade grönsaker och hummus. sååååååååå gott

Vi åt tofufärssås med mackaroner igår.
Blev samma som jag alltid gör när jag är oinspirerad - bulgur-lins-quinoa-bas med de grönsaker jag hittar.
Champinjon, majs, sojakött, spenat, purjolök och tomat. Med en skvätt havregrädde, färsk oregano (tror jag), salt och peppar.
_No way! Yes way!

Macka med tomat och mozarella.
Själv blev det lassagne. =)

Åh vad länge sen det var jag åt mannagrynsgröt… åh.. åh.. åh igen=p
Jag har inte ätit något speciellt idag, en surdegsmacka (med massor med frön i, mums!) med soja-färskost. Men jag håller just nu på att koka en liten sötpotatissoppa :)

majskolvar :)
Kryddig spenattomatlasagne med aubergine och majs.
_No way! Yes way!

Inte vegetarian, men idag blev det quorn-bullar och spaghetti :)
Har kopt pa mig lite vego-mat nu och ska se hur jag klarar mig. Det har med linser osv kanns valdigt laskigt an sa lange :P
// Amanda
Tihi, det är lite läskigt i början. Men det är bara att mumsa på, till slut inser man hur gott och kul det är. Köp inte färdigt på burk bara - det är inte alls lika gott som det man kokar själv.
T.o.m. barnen på min förra förskola insåg till slut att det var riktigt mumsigt med kidneybönor 
_No way! Yes way!
Rtsoppa med gräslök och senap. Godaste jag ätit på länge. Älskar ärtsoppa.
Rtsoppa med gräslök och senap. Godaste jag ätit på länge. Älskar ärtsoppa.

Pasta med champinjoner, tomater, vitlök, fetaost och basilika.
Bulgur med spenat, champinjoner, vitlök och broccoli.
_No way! Yes way!

juice och grönsaksstavar, är sjuk så jag orkar inte äta :)

lever på mackor och te, så långt räcker ork och fantasi

Blev paj med oliver, tomat, lok och fetaost till lunch idag.
// Amanda

Idag har jag ätit lagad mat hör och häpna=) Sojakorv med mackaroner och sallad till.
#65 Ojojoj, avancerat 
Själv har jag gjort köttfärssoppa för första gången i mitt liv. Helnöjd och löjligt lätt. Kokade lite potatis i grönsaksbuljong, slängde i sojafärs och lök, kryddade med salt och peppar. Häpp!
_No way! Yes way!

#66 Haha oooja=)

Trevor, din mat är alltid så spännande! Nya ideer jämt.
Idag är jag tråkig och tänker äta makaroner och soja"falukorv" tjoho :)
#69. Tackar. Jag gör mer än vad jag hinner fotografera och lägga upp, har många recept som jag måste fixa bild till också. Har nog 30 recept på oliva sorters av våfflor om jag ska vara ärlig. 

Havregrynsgröt…
Matvåfflor är det enda jag tycker om, borde göra det någon dag.
Idag blev det favorit i repris - linsbulgurquinoaröra med squash, tomat och lök.
_No way! Yes way!
#71. Det som är så gott, jag brukar lyxa till med bovete, ingefära och banan med saftsås.
#72. Matvåfflor gör jag också rätt ofta med spenat eller brännässlor som jag förväller innan såklart. Har du något bra recept du vill dela med dig?
Linsbulgurqinoaröra med squash låter supergott, bulgur har jag inte ätit på ett tag nu.

Brukar krydda havregrynsgröten med lite kardemumma och äta med äppelbitar eller äppelmos.
#73 Jag har aldrig gjort våfflor själv, bara blivit bjuden på. Men spenatvåfflor är grymt gott. Nässlor har jag aldrig testat, kanske man borde göra i sommar.
Den röran är vad jag gör när jag är lat - bara att slänga ner 1 dl mix, 2 dl vatten, koka en stund och sedan tillsätta squashen de sista minutrarna med lite tomat(puré), vitlök och basilika.
Åh, havregrynsgröt var länge sen jag åt. Mm…antingen med lite kardemumma och honung eller kanel och äpplemos.
_No way! Yes way!
#74. Åh va gott med äpplemos, det brukar jag även ha i ibland när jag gör fuskfärsås, blir speciell och god smak (smakar inte äpplen om det).
#73. Nässlelvåfflor smakar precis som spenat, inte så stor skillnad.
Jo det låter väldigt lätt, jag brukar också göra liknande. På tal om ingenting, jag måste blötlägga kikärtor och göra tahini imorgon tänkte göra hummus.

Idag har vi ätit sallad med stekt potatis (gårdagsrester) halloumi, körsbärstomater, paprika, babyspenat och sockerärtor.

Bidde cheese and onion toastie till lunch :)
// Amanda

lasagne, mums mums
Falafel med hemgjorda "strips", palsternacka, morot och broccoli. Och massa ketchup. Såklart.
_No way! Yes way!
Jag ska äta grillad tofu marinerad i vitlök till middag
. Till det baguette med vitlöks-och persiljesmör. Mums!
/Emilia
Hirs-pizza. Vad man nu ska kalla det för med hemmagjord "ostsås"

yoghurt och knäckemacka

skorpor
// Amanda

Fuskbollar, mackaroner och sallad med fetaost.
Makaroner med spenat.
_No way! Yes way!

quornbollar, tomat- och osttortellini, tomatpuree, lite olja och ost :)
// Amanda

Jättegod sallad. Grönsallad, ruccola, fetaost, lättstekt paprika, vattenmelon och quornbitar. Tror den fungerar utmärkt till grillat om man gör utan quornbitar. Soltorkad tomat kan nog också fungera i. Kryddad med citronmeliss och timjan, basilika hade nog också varit gott.

omelett med tomat, ost och lok i en fralla. Mumsigt!
// Amanda
Fikade/lunchade på Condecco och bad om den "veganska mackan". Riktigt god - baugette med grönsaker och "hälsoröra" (kikärtstomatröra).
_No way! Yes way!
Har fått en ny favorit i repris - sojafärssoppa med potatis och lök! Saga = tjatig.
_No way! Yes way!

Korvstroganoff.. gud vad gott det var.
Blev massa gott idag när jag grillade med familjen.
Grillspett med tofu, champinjoner, paprika och aubergine i ingefärslimemarinad.
Pastasallad - vet inte exakt vad för gegga det var. Tofutti sour supreme, sweet chili och något tomatigt tror jag. Ska fråga min mor, för gott var det!
Efterrätt: Kokta päron i kanel- och lingonspad med en klick vaniljglass.
_No way! Yes way!

linsgryta :)
// Amanda
Jag åt också linssoppa/gryta igår. Och idag. Har kvar tills imorgon också. Enformig? Jag? Njäedå…
_No way! Yes way!
Varm sallad idag - stekt kål, aubergine, paprika och champinjoner kryddat med ingefära, lime, soja, peppar och salt.
_No way! Yes way!
Hmm…det där bidde ett skumt inlägg…
_No way! Yes way!
Frukost: Rostad smörgås med Lemon Curd och ett glas Juice
Lunch: Pasta med Mosarella, Spenat och Körsbärstomater
Och Middag blir det Grillade Quorn filéer och "Alfredo Potatis" och sallad till det :)

Idag har jag ätit ostmacka och sen bulgursallad med grönsaker och ost.

macaroni cheese med cauliflower cheese. Blev en hel det ost ;)
// Amanda