Fråga om sojabönor
Jag är ganska "kär" i sojabönor. Goda och nyttiga
Men de går knappt att få tag på längre
Jag vill ha torkade bönor (godast) och gärna lite större förpackning 500-1000g. Det ända som säljs här är saltåkvarn. Jag tycker de är oförskämt dyra för min ekonomi, och sedan såg jag också en artikel i allt om mat att saltåkvarns burkbönor (tror inte det var soja) hade sämst (total)betyg av alla bönor. Däremot hade euroshopper fått väldigt bra betyg på sina. De hade bedömt smak, konsistens, färg, lukt…
Så nu till min fråga. Någon som kan tipsa om var jag ska försöka hitta torkade sojabönor?
Där jag bor nu finns Ica, Tempo och Coop konsum. De har bara burkar. Nästa större samhälle har Willy´s, Coop forum och Ö&B. Men där finns också bara burkar :(
Var inne på en liten asiat (?) affär vid busstationen, och de hade roliga saker. Men inga torkade söjabönor 
Mer torkade sojabönor åt folket 
Medarbetare på jack russel terrier
Har du några ekologiska butiker i närheten så kolla in där. Vart bor du? Eller så kan du beställa hem från internetbutiker, fast då gäller det nog att beställa på sig en del för att det ska löna sig. På ekodirekt kan man köpa 1 kg torkade sojabönor för 23,50, men dock måste man handla för minst 500 kr. Finns butiker under Länkar, kolla in där.
Jag är själv bortskämd med att "min" butik har en välsorterad bön- och linsgång (liksom det övriga veganska utbudet). Men försök att fråga efter det i dina butiker. Blir efterfrågan större är det ju större chans att de börjar ta in det.
_No way! Yes way!
Jag bryr mig inte om ifall de är ekologiska. Men jag vägrar att köpa saltåkvarn.
Ekologiska affärer brukar ha bättre utbud på t.ex. torkade bönor, därför jag rekommenderade det 
_No way! Yes way!
#3 ok. Jag bor lite utanför Norrtälje.

Jag bor oxå utanför norrtälje… köper risentas sojabönor på ica rimbo :) annars kan du nog beställa på nätet. Kung Markatta brukar ha.
#5 ok. Tack. Var nere i Sthlm och lyckades få tag på i Farsta.