Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikett: off-topic
Läst 4483 ggr
[TrevorS]
0

Tur att man inte vaccinerade sig!

Gerbilflicka
0

Ja usch! Jag vaccinerade mig inte heller. Just att vaccinet var så nytt oroade mig eftersom man aldrig kan säga vilka konsekvenser det kan få, både kortsiktigt och långsiktigt.

Nu vet vi vad som kan hända på kort sikt, men det är fortfarande ingen som vet om det kan komma mer problem om kanske 10 år eller i nästa generation. Visst är det en väldigt liten chans men risken finns ju helt klart där.

Saga85
0

Jag har aldrig vaccinerat mig för influensor, så brydde mig inte om denna heller.

spiritedaway
0

Kul att få läsa om sånt när man vaccinerade sig.Tungan ute Men jag gjorde det för mina släktingars skull som inte kunde vaccinera sig och risken fanns att dom skulle ha blivit riktigt sjuka om dom blev smittade. Och det var inget jag ville ha på mitt samvete.

Men det var enda anledningen varför jag tog vaccinet.

Ulf-S
0

Jag fick svininfluensan (tror jag…) innan vaccinationerna var igång, så det var aldrig aktuellt för min del. Trots det fick jag höra att jag var osolidarisk och riskerade andras liv: jag visste ju faktiskt inte att det var svininfluensan jag haft.

Något som fortfarande retar mig är att jag och andra förväntades riskera våra liv med ett otestat vaccin så att andra skulle slippa riskera sina. Varför var våra liv mindre värda än deras…?

Det var ju dessutom redan känt att viruset inte alls var så farligt och dödligt som det skrämdes om…

spiritedaway
0

#4 Förväntades av vem?

eftersom det verkade sätta sig rejält i lungorna så kunde det bli väldigt farligt för de med t.ex allvarlig astma.
Sen blev ju även vissa allvarligt sjuka som annars var unga friska människor. Så ofarligt var det ju inte direkt.

Ulf-S
0

#5: Som du kanske kommer ihåg så tjatades det i massmedier om att alla borde vaccinera sig, bl.a. för att förhindra smittspridning till de som var särskilt svaga och utsatta. Många fler än jag blev ifrågasatta av personer i deras närhet när de valde att inte vaccinera sig.

spiritedaway
0

#6 Jo det vet jag. Men det stod inte att man var dum i huvudet om man inte gjorde det. Men det skrevs om orsaker varför man borde vaccinera sig. Sen fick alla ta ställning efter det.

Jag känner ett flertal som inte vaccinerade sig och jag förstår det fullt ut. Dom jag känner som vaccinerade sig gjorde det för någon annan i sin närhet. 

Men själv fick jag hellre känna mig dumförklarad för att jag tog vaccinet.

HannaM
0

Tja.. alltid finns det någon som snedreagerar på mediciner. Jag hade inga större problem, lite feber dagen efter men det går ju att leva med. Eftersom jag rör mig såpass mycket i sjukhusmiljöer och dessutom hade mycket dåliga blodvärden i vintras så kändes det inte fle för mig.

[Agneslundin]
0

har inte heller tagit det . men det är för att ja har fobi för sprutor :P måste gå någon sprut kurs eller nått säger mamma

-Cissi-
0

Jag har inte heller tagit det pga att det kändes så himla överdrivet, att lixom ta vaxinet eller så kommer du att dö eller så är du orsaken till att nån nära dej blir sjuk. Mer persomer dog av vaxinet än av influensan

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Vetauriel]
0

Håller med här, fick höra en hel del otrevligheter om att jag utsatte andra för sjukdomar och inte borde få vård om jag skippade vaccinet. Jag fick svininfluensan när jag åkte till USA i december, var sjuk i 3 veckor men det blev aldrig allvarligt för mig. Verkar som att fler kommer behöva vård efter vaccinet än av själva sjukdomen.

När nån tar fram ett vaccin som ingen behöver ta ansvar för ifall det ger biverkningar, och som knappt är testat, så säger åtminstone jag NEJ TACK!

Och jag kommer åtminstone kunna hålla mig vaken framöver :D

Veero
0

jag har aldrig tagit någon spruta i hela mitt liv, mina föräldrar säger nej. vi fick såklart välja själva att ta stelkramps sprutan och sånt när man gick i skolan men vi valde att inte ta det :P ingen i familjen har gjort det så :)

Men tur att man inte tog, alla sa att jag skulle ta svin sprutan i min klass.