Egen tofu variation.
Jo, jag undrar om någon vet om man kan göra tofu på andra bönor än just sojabönorna?
Så där rakt av så tycker man ju att det borde funka men hur är det egentligen? Finns det någon speciell orsak till att det bara verkar vara sojabönorna som används till det? Utöver proteinmängden…
Det vore ju kul att testa tex pintobönor (som är min nuvarande passion) och kanske kunna ha det som smörgåspålägg i skivor istället för i pastej form. 
Det finns recept, finns en böna till som man kan göra det på. Vet inte om den står här eller på vegan. Ska se om jag kan hitta.

Till glass? Jo jag tackar ja. Ha-ha! Svårt att fatta att en böna skulle kunna passa till godis.
Jag ska prova dem vid tillfälle för det låter som en god böna. Sedan kommer jag nog att testa själv med några olika…bara för att veta hur det blir. 
Nja syftade mest på att man kan göra tofu på det, ska kunna göra, fast tror man måste ha det där pulvret eller vätskan man har till tofu, det är något mer än surt, annars fungerar citron, lime eller vinäger. Man kan göra fusksilkestofu också med agar-agar i mjölken m an kan koka av dem.