Ja, det finns en bra trådar om det här. När jag sökte hittade jag dessa:
Annars finns det i rapsolja, olivolja, linfröolja, sojaolja, valnötsolja, majsolja, jordnötsolja, tistelolja, sesamolja och solrosolja omega-3 och omega-6. Den som innehåller mest omega3 är linfröolja, den som innehåller näst mest är rapsolja. Tänk på att inte steka på för hög grad bara, stek häldre längre tid på lägre värme. Jag brukar mixa mjölkfritt margarin med olivolja och bre på smörgås till exempel. Sedan brukade jag äta en matsked olivolja varje morgon men det var något år sedan jag slutade, har inte köpt hem olivolja på flera år. Annars är det gått att ringla över sallad eller göra vinigretter på. 
Glömde nästan bort det finns ju i nötter också till exempel, valnötter och linfrön till exempel, då ska linfröna blötläggas innan. Tänk på tagligt intag så man inte äter förmycket, linfrön innehåller vätecyanid som inte är så bra för oss.
Okej, tack:)
Det var så lite så. 
Alla vegetabiliska oljor innehåller mer Omega 6 än 3. Dessutom har Vegetariskt omega 3 mycket sämre upptagningsförmåga för människokroppen. Vill man öka sitt intag av 3 för att komma tillrätta med en skev balans mellan 3 och 6 ska man alltså inte öka sin konsumtion av vegetariska oljor.
Vänliga hälsningar
Cindy
#5 Okej:) Så vad rekomenderar du? :) (A)
#6 Fiskolja, dessvärre. Enda alternativet är att undvika omega 6 i kosten för att få rätt balans, men som vegan är det tyvärr i princip omöjligt.
Vänliga hälsningar
Cindy
#7 Okej… Fiskkapslar? :/
#8 Ja det är ett bra alternativ om man inte vill äta animalier. Själv tar jag fiskoljekapslar dagligen, det gör underverk för mitt immunförsvar.
Vänliga hälsningar
Cindy
#9 Okej, då ska jag kanske börja med det igen. Men är inte det väldigt dåligt? För fiskarna? De bara pressar typ 1000 fiskar till en burk och sen bara slänger fiskarna som mat till de andra fiskarna? (A)
#10 Om du tänker efter så skulle en burk fiskolja knappast kosta en hundring om det krävdes 1000 fiskar till den… Jag vet inte exakt hur mycket fisk som går åt, men jag vet att fiskeindustrin är duktig på att ta tillvara på hela fisken.
Kontakta kundtjänst till nån av tillverkarna om du vill veta exakt.
Men som jag ser det är omega 3 så pass livsnödvändigt för att man ska hålla sig frisk, att det får kvitta. Vill man inte äta mat som innehåller omega 3 (dvs animalier) får man hitta ett alternativ. Vårt samhälle svämmar över i inflammatoriska sjukdomar, och orsaken är för mycket omega 6, och för lite omega 3. Resultatet blir att vi blir mer och mer beroende av sjukvård och mediciner, när man hade kunnat förebygga med en bra kost.
Vänliga hälsningar
Cindy
Epicindy, vart har du fått din fakta ifrån? Vore intressant att läsa.
#12 Ska rota fram exakta källor när jag är hemma och har tillgång till dom. Återkommer! :-)
Vänliga hälsningar
Cindy
#13. Toppen. 
#11 Enligt min lärare kastar de bara bort fisken. Har för mig att det är 600 fiskar i en burk. (A) Men om det är det enda som funkar är det kanske värt det…
Sitter här och försöker googla detta med Omega-fetterna och det är ju en hel djungel.
Försöker jämföra V-pure och Pure One. Dessa två har ju olika rekommendationer.
V-pure säger: DHA 400mg och EPA 20 mg per dag medan Pure One ger DHA 300mg och EPA 10mg.
Vet inte själv vad som är bäst men är den någon som har några tankar om saken? Kanske inte gör någon jätteskillnad?
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Ingen aning, jag bryr mig inte så mycket om omega3 om jag ska vara ärlig, är inte så insatt, jag får i mig det jag behöver från de oljer som jag använder i matlagning, steker inte på hög temperatur och blandar i mycket oljor när jag gör hemmagjort margarin till exempel.
Omega 3 som passar både vegetarianer och veganer.
#19 Är det gelatin i de kapslarna?
/Isa
#20. Det hoppas jag inte, det står p åsidan att de passar veganer och vegetarian så de lär vara fria från gelatin.