Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettrecept-övriga
Läst 4166 ggr
KastKatt
0

Vegetarisk Lasange.

Jag gjorde min första lasange häromdagen och den var helt fantastisk! (om man får säga så om sin egen matlagning?)

Jag får ganska ofta beröm för min mat, så tror inte jag är helt urkass, men detta var något av det godaste jag lagat.

Riva morötter
Röda linser
Champinjoner
Spenat
Krossade tomater

Vitlök
chili
buljong
lasangekrydda

På det sista lagret gjorde jag en tjock ostsås som jag blandade med den sista fyllningen, och så avslutade jag med ännu ett lager ost.

Tror det var allt.. öhm.. Ville bara dela med mig.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

HannaM
0

Åh röda linser är en favorit i lasagne! Brukar ha i fetaost då också. Muuums! Vad är lasagnekrydda?

KastKatt
0

Absolut! Det kommer bli ett måste härdanefter!

Jag håller på att exprimentera lite med linser och böner just nu, ska nämnligen försöka sluta ta sojaprodukter :)

Hittade en färdig lasange-krydda.

Greetings.

Legacy Mwari.

[TrevorS]
0

Röda linser håller jag med om är riktigt gott i lasagne, det brukar jag alltid ha. Hade sojafärs mycket i förr men det blir antingen blaskig, slemmig eller bara äcklig. Linser blir alltid gott.

Buljong har jag alltid tänkt på att man kan blanda i så det måste jag testa. Skrattande

KastKatt
0

Jo, jag har haft lite sojafärs i, men jag är så trött på soja-produkter så undviker det helst!

Det var faktiskt mycket gott. Jag älskar att använda buljong i mat, det gör så god bas i smaken.

Greetings.

Legacy Mwari.

[TrevorS]
0

#4. Visst får man sådana perioder när man inte orkar med vissa produkter, jag blir trött ibland när jag ätit något för många gånger. Men sedan lagar man något annat ett tag så blir jag sugen på det man inte ätit på ett tag.

Blir nog lasagne imorgon, tänkte göra egna lasagneplattor. Skrattande

Ellenfyrkant
0

Hur mycket av allt ? Är det en smaksak ?

Mvh Ellenfyrkant

KastKatt
0

#5 Jo det är ju sknt att göra så! Jag är så himla trött på nästan allt så jag äter bara grönsaker just nu :P Förutom i skolan då.

OH! Egna lasangeplattor! Du har skillsen!

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

#6 Ja, det tycker jag det är.

Jag hade ganska mycket morötter.

En burk med krossade tomater och en med champisar.

Ett par vitlöksklyftor och någon/några dl linser. Men det ta mer av det du tycker bättre om vettja. Det brukar bli bra :P

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

#6 Ja, det tycker jag det är.

Jag hade ganska mycket morötter.

En burk med krossade tomater och en med champisar.

Ett par vitlöksklyftor och någon/några dl linser. Men det ta mer av det du tycker bättre om vettja. Det brukar bli bra :P

Greetings.

Legacy Mwari.